«جان ویلیامز» (John Williams)، آهنگساز افسانه‌ای مجموعه‌های بزرگی مثل جنگ ستارگان و هری پاتر، قرار است ساخت موسیقی فیلم فرعی جنگ ستارگان را هم برعهده بگیرد. براساس خبری که Variety دیروز منتشر کرد، ساخت تم اصلی فیلم Solo: A Star Wars Story به دست جان ویلیامز افتاده است. ویلیامز آهنگسازی این فیلم را برعهده ندارد، ولی تم اصلی هان سولو را می‌سازد.

بر پایه‌ی تم اصلی ساخته‌ی جان ویلیامز، موسیقی فیلم ساخته خواهد شد.

آهنگسازی فیلم Solo: A Star Wars Story هنوز هم به دست «جان پاول» است. جان پاول پیش از این ساخت موسیقی فیلم‌هایی مثل «چگونه اژدهای خود را آموزش دهیم» و «هویت بورن» را برعهده داشته است. با این حال، ویلیامز تم اصلی موسیقی فیلم هان سولو را می‌سازد و سپس آن را به جان پاول می‌دهد. اگر پاول از تم اصلی راضی بود، بر پایه‌ی این ساخته‌ی جان ویلیامز، موسیقی فیلم را می‌سازد. موسیقی دو قسمت اخیر جنگ ستارگان یعنی The Force Awakens و The Last Jedi را خود ویلیامز ساخته است.

موسیقی جان ویلیامز بخشی از مجموعه‌ی جنگ ستارگان است. فیلم فرعی Rogue One: A Star Wars Story اولین فیلم این مجموعه بود که بدون آهنگسازی جان ویلیامز ساخته شد. در ابتدا قرار شد که «آلکساندر دسپلات» موسیقی Rogue One را بسازد، ولی در نهایت لوکاس فیلم وظیفه‌ی ساخت موسیقی را بر عهده‌ی «مایکل جیاکینو» گذاشت که آهنگساز شگفت‌انگیزان است.

فیلم هان سولو

موسیقی نهایی فیلم بسیار خوب بود، ولی طرفداران جنگ ستارگان از آن راضی نبودند. کار به جایی رسید که یکی از طرفداران فیلم با استفاده از قطعه موسیقی‌های مختلف جان ویلیامز، موسیقی متن Rogue One را عوض کرد.

جان ویلیامز ۵۰ بار نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار شده است و پس از شخص والت دیزنی، بیشترین تعداد نامزدی اسکار را دارد.

فیلم Solo: A Star Wars Story قرار است در روز ۲۵ می سال ۲۰۱۸ اکران شود.

منبع: The Verge

منبع متن: digikala