شرکت کوالکام تراشه جدیدش را در اوایل ماه دسامبر در اجلاس فناوری اسنپ‌دراگون معرفی کرد. براساس آخرین شایعات منتشر شده شرکت کوالکام برای سال ۲۰۱۸ سه تراشه جدید را معرفی خواهد کرد. تراشه‌های اسنپ‌دراگون ۶۷۰، اسنپ‌دراگون ۶۴۰ و اسنپ‌دراگون ۴۶۰٫

ظاهرا اسنپ‌دراگون ۶۷۰ به عنوان جایگزینی برای مدل قبلی یعنی اسنپ‌دراگون ۶۶۰ معرفی خواهد شد. ظاهرا تراشه جدید ۱۰ نانومتری است بنابراین در زمینه مصرف انرژی بهینه‌تر عمل خواهد کرد. پردازنده مرکزی این تراشه هشت هسته‌ای است که ۴ هسته آن با فرکانس ۲ گیگاهرتز و ۴ هسته آن با فرکانس ۱٫۶ گیگاهرتز کار می‌کنند. پردازنده گرافیکی این تراشه هم آدرنو ۶۲۰ است. این تراشه از گوشی‌هایی با یک دوربین تا سقف ۲۶ مگاپیکسل و دو دوربین تا سقف ۱۳ مگاپیکسل پشتیبانی می‌کنند.

مودم اسنپ‌دراگون ۶۷۰ X16 LTE Cat.16 است که با ماکزیمم سرعت دانلود ۱ گیگابیت بر ثانیه و آپلود ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه کار می‌کند. این تراشه برای گوشی‌‎های میان‌رده و میان‌رده‌هایی که از نظر مشخصات به گوشی‌های بالارده نزدیک هستند به کار خواهد رفت.

اما پردازنده تراشه اسنپ‌دراگون ۶۴۰ دو هسته ۲٫۱۵ گیگاهرتزی و شش هسته ۱٫۵۵ گیگاهرتزی دارد. پردازنده گرافیکی این تراشه آدرنو ۶۱۰ است و مودم آن هم X12 LTE است.

نهایتا تراشه اسنپ‌دراگون ۴۶۰ هشت هسته دارد که چهار هسته آن ۱٫۸ گیگاهرتزی و چهار هسته دیگرش ۱٫۴ گیگاهرتزی است. این تراشه برای استفاده در گوشی‌های رده‌پایین و از نظر اقتصادی به‌صرفه طراحی شده است.

منبع متن: digikala