ماه گذشته توییتر قابلیت جدیدی به این شبکه اجتماعی افزود و براساس این ویژگی جدید کاربران می‌توانند به‌جای ۱۴۰ کاراکتر حدود ۲۸۰ کاراکتر تایپ کنند. این حرکت در نگاه کلی ایده خوبی به نظر می‌رسید اما ظاهرا یک تحقیق جدید که نظرات کاربران را در این مورد بررسی کرده نشان می‌دهد مدتی پس از این تحول، نگاه کاربران در این زمینه بسیار دو قطبی است و اختلافات قابل‌توجهی در این زمینه وجود دارد.

یک سوم کاربران معتقدند ترجیح می‌دهند محدودیت در قالب همان ۱۴۰ کاراکتر باقی بماند.

در این تحقیق ۴۰ درصد کاربران گفته‌اند که از این تغییر استقبال می‌کنند. در این میان یک سوم کاربران معتقدند ترجیح می‌دهند محدودیت در قالب همان ۱۴۰ کاراکتر باقی بماند. باقی کاربران هم اعلام کرده‌اند که در این مورد هنوز تصمیمی نگرفته‌اند.

توییتر پیش از این هم اعلام کرده بود که افرادی که به شکل آزمایشی از قابلیت توییت‌های ۲۸۰ کاراکتری استفاده کرده بودند معتقد بودند، استفاده از این ویژگی به آن‌ها کمک کرده احساس آزادی بیشتری برای بیان کردن خود داشته باشند. با این وجود به دلیل اینکه سال‌های سال قاعده محدودیت ۱۴۰ کاراکتری اعمال شده بود، احتمالا بعضی از کاربران همان شیوه پیشین را ترجیح بدهند.

به هر حال هنوز هم تعدادی از کاربران معتقدند امکان تایپ بیشتر یعنی متن‌های طولانی‌تر، متن‌های طولانی‌تر هم یعنی زمان خواندن بیشتر و صرف چنین زمانی باعث می‌شود توییتر از هدف مرکزی‌اش دور بماند.

مطلب بعضی از توییتری‌ها همان ۱۴۰ کاراکتر قدیمی را ترجیح می‌دهند برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala