گوشی اکسپریا XA2 اولترا (Sony Xperia XA2 Ultra) یکی از چندین گوشی هوشمندی است که سونی برای رونمایی آن در سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۸ برنامه دارد. در شایعات قبلی این گوشی با نام سونی  H4233 منتشر شده بود.

به‌تازگی چند تصویر زنده که پشت و جلو این گوشی را نشان می‌دهد منتشر شده است. برخلاف شایعات گذشته، سونی از طراحی قدیمی گوشی‌های اکسپریا دست نکشیده و نشانی از پیشرفت ظاهری در گوشی اکسپریا XA2 اولترا دیده نمی‌شود.

درست است که مدل جدید اکسپریا در سمت راست و چپ حاشیه‌های کمی دارد، اما حاشیه‌ی بالا و پایین گوشی مثل مدل‌های قبلی اکسپریا قطور هستند. این مدل اکسپریا یک دستگاه میان رده به شمار می‌رود. بنابراین ممکن است گزارش‌های پیشین که از یک گوشی کم حاشیه بود در مورد یک گوشی بالا رده خبر بدهند.

گفته می‌شود گوشی اکسپریا XA2 اولترا نمایشگر ۶اینچی full HD دارد و به پردازنده کوالکوم اسنپ دراگون ۶۳۰ مجهز است. در کنار آن ۴ گیگابایت رم و ۶۴گیگابایت حافظه داخلی ویژگی‌های دیگری است که برای آن عنوان می‌شود.

علاوه بر این گفته‌شده گوشی جدید سری اکسپریای سونی دوربین ۲۱ مگاپیکسلی در پشت، دوربین دوتایی سلفی خواهد داشت و احتمالا اسکنر اثرانگشت آن در پشت گوشی قرار می گیرد.

تصویری که امروز منتشر شده تایید می‌کند که سونی گوشی اکسپریا XA2 اولترا را با اندروید ۸ اوریو عرضه می‌کند. هنوز مشخص نیست که آیا سونی این گوشی را به صورت رسمی در CES 2018  (نمایشگاه وسایل الکترونیکی) همین ماه رونمایی می‌کند یا ما را تا کنفرانس MWC (کنگره جهانی موبایل) در ماه آینده منتظر نگه می‌دارد.

منبع: Phone Arena

مطلب اکسپریا XA2 اولترا بیشتر از چیزی که فکر می‌کردیم حاشیه دارد برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala