ال‌جی خبر داده است که می‌خواهد یک منشی هوشمند به اسم ThinQ را به نمایشگاه CES بیاورد. این منشی هوشمند بر اساس هوش مصنوعی ال‌جی که DeepThinQ نام دارد کار می‌کند. این هوش مصنوعی با استفاده از یادگیری ماشینی به کاربر در انجام کارهای مختلف کمک خواهد کرد.

ال‌جی می‌خواهد هوش مصنوعی ThinQ را در جاروبرقی، کولر، تصفیه کننده‌ی هوا، اسپیکرهای هوشمند و اساسا هر چیزی که به اینترنت متصل می‌شود، قرار دهد.

هوش مصنوعی ال‌جی در تلویزیون‌های این شرکت به کار گرفته خواهد شد. می‌توان با استفاده از میکروفونی که در ریموت کنترل تلویزیون قرار گرفته، به این دستگاه فرمان داد و با تلویزیون تعامل کرد. ال‌جی منشی هوشمند ThinQ را در ساندبارهای خود و دیگر دستگاه‌ها هم قرار خواهد داد.

قرار است میکروفون این دستگاه‌ها در همه حال روی ریموت قرار بگیرد و به نظر می‌رسد که ال‌جی از تجربه‌هایی مثل کینکت یا تلویزیون‌هایی که فرمان‌های صوتی را قبول می‌کنند، آموخته است؛ معمولا تلویزیون‌ها نمی‌توانند از فاصله‌ی زیاد و با شلوغی اتاق، صدای افراد را خوب تشخیص دهند.

به غیر از تلویزیون‌ها، ال‌جی می‌خواهد هوش مصنوعی ThinQ را در جاروبرقی، کولر، تصفیه کننده‌ی هوا، اسپیکرهای هوشمند و اساسا هر چیزی که به اینترنت متصل می‌شود، قرار دهد.

ال‌جی در تلویزیون‌هایی که برای برخی کشورها عرضه می‌کند، منشی هوشمند گوگل یعنی Google Assistant را هم قرار خواهد داد.

نمایشگاه CES 2018 تا یک هفته‌ی دیگر در لاس وگاس کار خود را آغاز خواهد کرد.

منبع: Ubergizmo

مطلب هوش مصنوعی ال‌جی در تلویزیون‌های سال آینده‌ی این شرکت قرار خواهند گرفت برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala