شرکت بازی‌سازی PUBG Corp، سازنده‌ی بازی Playerunknown’s Battlegrounds خبر داده که قرار نیست بازی در انحصار ایکس‌باکس وان بماند و می‌توانیم انتظار عرضه‌ی آن روی دیگر پلتفرم‌ها را داشته باشیم. بازی PUBG یک ماهی است که روی کنسول مایکروسافت به صورت آزمایشی عرضه شده است.

تا زمانی که نسخه‌ی ایکس‌باکس وان کامل نشود سراغ پلتفرم دیگری نخواهند رفت.

«چان هان کیم»، مدیر عامل شرکت PUBG Corp با اشاره به این موضوع که بازی‌شان برای زمان محدودی در انحصار ایکس‌باکس وان خواهد بود، گفته است: «تمرکز فعلی ما تمام کردن نسخه‌ی ایکس‌باکس وان PUBG است. اگر موقعیت آن را داشته باشیم، می‌خواهیم که بازی را روی هر پلتفرم ممکن عرضه کنیم.»

مدیرعامل شرکت سازنده‌ی بازی PUBG می‌گوید که عرضه‌ی بازی روی ایکس‌باکس و استیم در مقایسه با پلی‌استیشن، ساده‌تر است: «سرویس Early Access روی استیم و سرویس Game Preview روی ایکس‌باکس نسخه‌ی پیش از عرضه‌ی بازی را قبول می‌کنند و محدودیتی روی کیفیت بازی ندارند. با این حال پلی‌استیشن بسیار روی این موضوع حساس است. بازی‌هایی بوده‌اند که حتی پس از تمام شدن، عرضه‌ی آن‌ها روی پلی‌استیشن شش ماه طول کشیده است.»

چان هان کیم اضافه کرده که آن‌ها مشغول آموختن چگونگی ساخت بازی روی کنسول هستند و درک کاملی از بازی‌کننده‌های کنسولی ندارند.

با تمام این اوصاف، تا زمانی که نسخه‌ی ایکس‌باکس وان کامل نشود سراغ پلتفرم دیگری نخواهند رفت.

نسخه‌ی ایکس‌باکس وان PUBG نه تنها مشکلات بسیار جدی گرافیکی دارد و با فریم پایینی اجرا می‌شود، بلکه حتی نحوه‌ی کنترل بازی هم برای دسته بهینه نشده است؛ طوری که متخصصان فنی سایت یوروگیمر گفته بودند این نسخه قابل بازی کردن نیست.

با این حال، نسخه‌ی ایکس‌باکس وان PUBG در دو روز یک میلیون نسخه فروخت.

منبع: VG247

مطلب PUBG به دیگر پلتفرم‌ها می‌آید برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala