پورشه درنظر دارد تا سال ۲۰۱۹ تعدادی از محصولات الکتریکی خودش را تحت عنوان Mission E (ماموریت خودروهای الکتریکی) راهی بازار کند و رسما به رقابت خودروسازهای صاحب نامی مثل تسلا برود. حالا در گزارش‌های اخیر، اطلاعاتی منتشر شده که از عرضه‌ی ۳ مدل از این سری جدید پورشه خبر می‌دهد.

بازار خودروهای پاک یعنی هیبریدی و الکتریکی روز به روز داغ‌تر می‌شود و بعضی از خودروسازهای مشهور به تکاپو افتاده‌اند تا تعدادی از محصولات خودشان را در انواع بنزینی، هیبریدی و بعضا هیبریدی به بازار عرضه کنند. در این میان، شرکت خودروسازی تسلا را می‌توان موفق‌ترین مدعی این میدان دانست؛ چراکه توانسته با عرضه‌ی خودروهای الکتریکی با طراحی ساده اما قدرت قابل ملاحظه‌، نظر بسیاری از مشتریان را به سمت خود جلب کند.

پورشه Mission E

تست بعضی از خودروهای الکتریکی در Silicon Valley

با توجه به رشد و پیشرفت اخیر تسلا، شرکت‌های خودروسازی بزرگ مثل مرسدس‌بنز، تویوتا، ب‌ام‌و و پورشه هم به فکر ساخت خودروهای پاک افتاده‌اند تا از این میدان عقب نیفتند و بازی را به شرکت نوظهور و نوپای تسلا نبازند. بنابراین، پورشه در نظر دارد تا سال ۲۰۱۹، سه محصول با عنوان Mission E راهی بازار کند. طبق آخرین اطلاعات، این سری جدید با سه مدل ۳۰۰ کیلووات ساعتی (معادل ۳۹۶ اسب‌بخار)، ۴۰۰ کیلووات ساعتی (معادل ۵۲۹ اسب‌بخار) و قوی‌ترین عضو خانواده با قدرت ۵۰۰ کیلوولت ساعتی (معادل ۶۶۱ اسب‌بخار) عرضه می‌شوند.

پیش‌ از این درمورد پورشه Mission E برایتان مطالبی نوشته‌ایم. این خودرو احتمالا به لطف مشخصات فنی مطلوب می‌تواند ظرف ۳٫۵ ثانیه از وضعیت ساکن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. این شتاب بسیار خوبی برای یک خودروی الکتریکی (EV) محسوب می‌شود. حداکثر سرعت این خودرو هم ۱۵۵ مایل بر ساعت ذکر شده که معادل ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است.

البته درنظر داشته باشید که قیمت، همیشه جزو یکی از مهم‌ترین فاکتورهای خرید برای مشتریان است. بنابراین همان‌طور که انتظار می‌رود، محصولات پورشه به دلیل اعتبار این شرکت خودروسازی و تولید محصولات لوکس، قیمت بالایی خواهند داشت. در گزارش ها آمده که Mission E احتمالا با قیمت ۶۰ هزار پوند در سال ۲۰۱۹ در بازار انگلیس عرضه می‌شود.

منبع: Carmagazine

مطلب پورشه Mission E با سه مدل به جنگ تسلا می‌رود برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala