واقعا دلیلی برای خرید یک کینکت وجود ندارد، ولی اگر می‌خواهید حسگر حرکتی مایکروسافت را به ایکس‌باکس وان خود اضافه کنید، بهتر است زودتر دست به کار شوید. مایکروسافت خبر داده است که دیگر تبدیل کینکت را برای مدل‌های جدید ایکس‌باکس وان تولید نخواهد کرد.

تبدیل کینکت برای دو کنسول ایکس‌باکس وان اس و ایکس‌باکس وان ایکس استفاده می‌شود. این دو کنسول، پورت مختص کینکت ندارند، چون خود مایکروسافت هم می‌داند که هیچ دلیلی وجود ندارد که به آن‌ها کینکت وصل کنید. با این حال، مایکروسافت باز هم امکان اتصال یک کینکت به کنسول‌های جدید خود را با استفاده از یک آداپتور فراهم کرده بود.

تبدیل کینکت ایکس باکس وان

مایکروسافت در بیانیه‌ای گفته است: «پس از بررسی بسیار، تصمیم گرفته‌ایم تا تولید تبدیل کینکت ایکس‌باکس را متوقف کنیم. می‌خواهیم روی عرضه‌ی لوازم جانبی که گیمرها نیاز دارند برای ویندوز ۱۰ و ایکس‌باکس وان تمرکز کنیم.»

پس از عرضه‌ی کنسول ایکس‌باکس وان اس کسانی که یک حسگر کینکت خریداری می‌کردند، تا چند ماه یک آداپتور رایگان هم می‌گرفتند. با این حال مایکروسافت آداپتور را پس از مدتی به صورت جداگانه و با قیمت ۴۰ دلار وارد بازار کرد.

هر دو مدل کینکت، یعنی هم مدل ایکس‌باکس۳۶۰ و هم مدلی که برای ایکس‌باکس وان ساخته شده بود، از برنامه‌های «دان متریک» برای کنسول مایکروسافت بودند. بعد از به گل نشاندن کشتی ایکس‌باکس به هنگام رونمایی و عرضه ایکس‌باکس وان، دان متریک اخراج و برنامه‌های او کاملا لغو شدند. مایکروسافت از زمان عرضه‌ی ایکس‌باکس وان مشغول درست کردن اشتباهات دان متریک است.

منبع: Polygon

مطلب کار کینکت تمام شد؛ مایکروسافت حتی تبدیل کینکت هم نمی‌سازد برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala