امروز برایتان یک درگ هیجان‌انگیز آماده کرده‌ایم؛ دو محصول از شرکت ژاپنی هوندا که از دنیاهای مختلف به رقابت هم می‌روند.

هوندا NSX که در بازار آمریکا به اسم آکورا NSX هم فروش می‌رود، سوپرکار قدرتمندی است که به یک پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خورجینی با حجم ۳٫۵ لیتر و سه موتور الکتریکی مجهز شده است. این پیشرانه‌های می‌توانند تا حداکثر توان ۵۷۳ اسب‌بخار را برای این ژاپنی دوست‌داشتنی تولید کند. یک گیربکس ۹ سرعته‌ی خودکار هم هوندا NSX را همراهی می‌کند. ابتدا نظر شما را به ویدیو درگ این دو محصول جذاب هوندا جلب می‌کنیم.

کمی آن‌طرف‌تر، موتورسیکلت هوندا CBR1000RR قرار دارد. این موتورسیکلت هیجان‌انگیز که با لقب Fireblade هم مشهور است، به عنوان سبک‌ترین و سریع‌ترین موتورسیکلت ساخته‌ شده هوندا CBR1000 تا امروز شناخته می‌شود. این موتورسیکلت به یک انجین ۱ لیتری مجهز شده که می‌تواند حداکثر توان ۱۸۹ اسب‌بخار و گشتاور ۱۱۴ نیوتون‌متر را تولید کند. به لطف همین پیشرانه‌ی هوندا، صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت آن تنها به ۲٫۹ ثانیه رسیده است. این درحالیست که شتاب صفر تا صد سوپراسپرت NSX هوندا ۲٫۹ ثانیه اعلام شده است.

اگر از علاقمندان درگ ماشین و موتور باشید، احتمالا حدس می‌زدید که پیروزی با موتورسیکلت خواهد بود؛ چراکه وزن کم‌تر و آیرودینامیک ایده‌آل آن می‌تواند رمز موفقیت آن باشد. با این حال هوندا NSX ظرف ۱۰٫۸ ثانیه و موتورسیکلت هوندا ‌ CBR1000RR ظرف ۱۱٫۲ ثانیه مسابقه را به پایان رساندند.

شما طرفدار کدام‌یک هستید؟

منبع: Motor1

مطلب درگ سوپراسپرت و موتورسیکلت هوندا؛ کدام‌یک پیروز میدان می‌شود؟ برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala