احتمالا نام اپلیکیشن گوگل Duo تا به حال به گوش‌تان خورده باشد. این اپلیکیشن امکان چت ویدیویی با سایر کاربران را فراهم می‌کند اما شاید این کاربران به دلیل همه‌گیر نبودن Duo آن را روی موبایل‌شان نصب نکرده باشند. حال گوگل این مشکل را حل کرده است و اگر از اپ گوگل Duo استفاده می‌کنید می‌توانید به کسانی هم که اساسا این اپ را در اختیار ندارند، زنگ بزنید. کسانی که این موضوع را بررسی کردند متوجه شدند این امکان درباره تماس‌های صرفا صوتی اپ هم کاربرد دارد. در واقع گوگل کاری کرده که طرف مقابل بدون داشتن اپ، تماس شما را دریافت کند، بتواند به آن پاسخ دهد و حتی از دوربین گوشی هم مثل سایر کاربران عادی Duo استفاده کند.

در عین حال کاربری که اپ Duo ندارد اما فرد دیگری با او تماس گرفته می‌تواند در صورت لزوم تماس‌گیرنده را بلاک کند تا دیگر از سوی آن فرد بخصوص شاهد تماس جدیدی نباشد. با این وجود اگر فرد بخواهد با Duo تماس هم بگیرد دیگر مجبور است اپ مورد بحث را نصب کند.

ظاهرا این قابلیت جالب‌توجه به App Preview Messaging مربوط است، یکی از سرویس‌های گوگل پلی که از سال ۲۰۱۶ در اختیار کاربران و توسعه‌دهندگان قرار گرفته است.

منبع متن: digikala