برکسی پوشیده نیست که سهم قابل توجهی از بازار تلفن‌های هوشمند متعلق به گوشی‌های اندرویدی است؛ فرقی نمی‌کند گوشی سامسونگ داشته باشید یا هوآوی، سونی یا شیائومی. تقریبا بیشتر ما به گوشی‌های هوشمند اندرویدی عادت کرده‌ایم و به آن وابسته شده‌ایم. برای همین گوگل تصمیم گرفته Android Auto را پیشرفته‌تر کند و دستیار صوتی خودش را به این پلت‌فرم بیاورد.

اندروید اتو پلت‌فرم گوگل است که به واسطه‌ی آن، کاربر می‌تواند از امکانات متعددی مثل پاسخ به تماس و پیام‌های نوشتاری، استفاده از مالتی‌مدیا و مسیریابی به‌راحتی و با رابط کاربری ویژه بهره‌مند شود.

بعد از آن که خبر ورود آمازون الکسا را در محصولات جدید تویوتا و لکسوس شنیدیم، گوگل هم به نوعی اعلام کرده که می‌خواهد با قدرت هرچه بیشتر در صحنه رقابت ظاهر شود. گوگل می‌خواهد با آوردن یک دسته ویژگی‌های هیجان‌انگیز، نظر بسیاری از کاربران و خودروسازها را به اندروید اتو جلب کند.

یکی از ویژگی‌های جدید این پلت‌فرم، استفاده از دستورات صوتی متنوع است. اندروید درحال حاضر این ویژگی را به‌طور محدودتر ارائه کرده اما نسخه‌ی کامل‌تر قرار است این هفته در آمریکا عرضه شود.

از مزایای این امکان می‌توان به استفاده آسان از Google Maps، Waze، Spotify، Google Play Music و واتساپ اشاره کرد. گوگل هم‌چنین روی پروژه‌ای کار می‌کند تا با خودروسازهای مختلف برای آپدیت سیستم اندروید اتو به این دستیار صوتی هوشمند همکاری کند که طی آن، بتوان بدون نیاز به داشتن گوشی اندرویدی، از امکانات اندروید اتو استفاده کرد. در این میان جالب است که بدانید، شرکت‌های بزرگی مثل بنز، ب‌ام‌و و هیوندای امکانات جدیدی از اندروید اتو را به محصولات خود آورده‌اند تا راننده با گوگل اسیستنت، درهای خودرو را قفل کنند و کنترل بعضی از سیستم‌های خودرو را بر عهده داشته باشند. این ویژگی به زودی در بعضی از محصولات شرکت کیا و کرایسلر ارائه می‌شود.

منبع: Motortrend

مطلب اندروید اتو پیشرفته‌تر می‌شود برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala