شرکت ZTE که یکی از تولیدکننده‌های گوشی‌های هوشمند است اعلام کرده در سال ۲۰۱۹ در گوشی‌هایش از اینترنت ۵G استفاده خواهد کرد.

وقتی بحث استفاده از تکنولوژی‌های جدید مطرح می‌شود باید به این نکته توجه کنیم که سرعت به کارگیری آن‌ها در زندگی روزمره بستگی به شرکت‌هایی دارد که این تکنولوژی‌ها را در محصولات خود به کار می‌بندند. به این ترتیب اگر شرکت‌ها به سرعت سراغ استفاده از این تکنولوژی‌ها بروند کاربران هم با سرعت بیشتری حضور آن‌ها را در زندگی خود احساس می‌کنند. برای مثال هنگامی که شبکه ۴G LTE برای اولین‌بار پا به میدان گذاشت تولیدکننده‌های اندرویدی به سرعت این شبکه را در سیستم گوشی‌های خود به کار گرفتند. البته این فرایند برای اپل نسبتا به طول انجامید و این شرکت بلاخره در آیفون ۵ و در سال ۲۰۱۲ از این تکنولوژی بهره گرفت.

حال به نظر می‌رسد که یکی از امواج آینده تکنولوژی به اینترنت ۵G مرتبط باشد و سوال اینجاست که چه دستگاه‌هایی این تکنولوژی را به کار خواهند بست. مشخص شده که شرکت ZTE یکی از این شرکت‌ها خواهد بود؛ این شرکت اعلام کرده در حال کار روی استفاده از این شبکه در گوشی‌های هوشمند خود است و احتمالا در سال ۲۰۱۹ گوشی‌هایی با این قابلیت را در ایالات متحده آمریکا عرضه خواهد کرد.

البته به کارگیری اینترنت ۵G نیازمند راه‌اندازی شبکه ۵G است. شبکه‌ای که به گفته اپراتورهایی مثل AT&T در اواخر سال ۲۰۱۸ شروع به کار می‌کنند. به جز AT&T اپراتور دیگری مثل Verizon هم اعلام کرده که در سال ۲۰۱۸ در ۵ شهر ایالات متحده آمریکا از این شبکه پشتیبانی خواهد کرد.

طبق حدس و گمان‌ها ZTE تنها شرکتی نیست که به فکر استفاده از این نوع اینترنت در سال ۲۰۱۹ افتاده و احتمالا شرکت‌های دیگری هم برای استفاده از این شبکه آماده می‌شوند.

مطلب ZTE در سال ۲۰۱۹ گوشی با اینترنت ۵G عرضه می‌کند برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala