در نمایشگاه خودرو دیترویت ۲۰۱۸، فورد از جدیدترین محصول خود رونمایی کرد. این خودرو که رنجر (Ranger) نام دارد، یک پیکاپ­تراک لوکس با مشخصات فنی مناسب آفرود است.

بیشتر بخوانید: پیشواز به سوی نمایشگاه خودروی دیترویت

وقتی که حرف از پیکاپ‌­تراک­ می­‌شود، ناخودآگاه به یاد اسم فورد و شورولت می­افتیم؛ دو خودروساز بزرگی که مدعی ساخت بهترین و قوی­‌ترین وانت­‌های غول­‌پیکر ملقب به پیکاپ­تراک­‌ها در بازار جهان هستند. حالا در اولین اخبار منتشر شده از نمایشگاه خودرو دیترویت، نام محصول جدید فورد به گوش می­رسد.

البته نام فورد رنجر چندان برای خودرودوستان آمریکایی هم جدید و تازه نیست؛ چراکه رنجر نام یکی از سری محصولات فورد بود که بین سال­های ۱۹۸۳ تا ۲۰۱۱ تولید و به بازار عرضه می­شد. فورد تصمیم گرفت تا این سری محصول خود را توقف تولید کند اما پس از چند سال، خبر بازگشت رنجر به میدان مدعیان قدرت را به هواداران خود داد. برای همین است که فورد در نمایشگاه امروز دیترویت از مدل جدید این سری توانمند رونمایی کرد.

رنجر ۲۰۱۹ از زبان طراحی جدید و به­روز بهره­مند شده تا با حفظ ظاهرخشن و قدرتمند، لوکس و مدرن هم باشد. در نمای جلو، یک جلوپنجره­ی بزرگ و کشیده و هم­چنین سپرهای بلند و عریض قرار دارد. در نمای جانبی، تا حدی از خطوط منحنی و عضلانی استفاده شده تا هم آیرودینامیک خودرو بالاتر برود و هم ظاهر ماشین را قدرتمند جلوه دهد. این درحالیست که در نمای پشتی شاهد حفظ اصالت در زبان طراحی پیکاپ­‌تراک آمریکایی هستیم؛ چراغ‌­های بلند و سپر دوتکه از شاخصه‌­های کلیدی ظاهر رنجر ۲۰۱۹ هستند.

فورد در جدیدترین مدل رنجر از موتور ۴ سیلندر ۲٫۳ لیتری توربوشارژ استفاده کرده که شاید شنیدن چنین اعداد و ارقامی برای خودرودوستان آمریکایی چندان خوشایند و دلچسب نباشد. اما درنظر داشته باشید که با بهره‌­مندی از سیستم پرخوران توربوشارژ، این پیشرانه قادر است تا حداکثر توان ۳۱۰ اسب­بخار و گشتاور ۴۷۴ نیوتون متر را تولید کند. هم­چنین یک جعبه­‌دنده‌­ی ۱۰ سرعته‌­ی خودکار، پیکر بزرگ این آمریکایی جذاب را همراهی می­‌کند. قرار است فورد رنجر ۲۰۱۹ در هر دو مدل، دیفرانسیل عقب و دو دیفرانسیل تحت عناوین FX2 و FX4 به بازار عرضه شود.

نمایشگاه خودرو دیترویت

نمای داخلی فورد رنجر ۲۰۱۹

فورد رنجر یک پیکاپ­تراک ۶ سرنشین است که از امکاناتی مثل هات­اسپات وای­فای ۴G LTE،  سیستم صوتی پیشرفته­ی B&O، مسیریابی و نقشه بهره می­برد. هم­چنین در کابین رنجر یک صفحه نمایش ۸ اینچ لمسی به چشم می­خورد که به سیستم عامل Ford Sync 3 مجهز به اینفوتینمنت مجهز شده است. هنوز قیمت این ماشین اعلام رسمی نشده است. از رقبای این پیکاپ­تراک می­توان به شورولت کولورادو (Colorado)/GMC Canyon، تویوتا تاکوما، هوندا Ridgeline و نیسان Frontier اشاره کرد.

از بین این ماشین­ها، شما طرفدار کدام­یک هستید؟

منبع: Motor1

 

مطلب نمایشگاه خودرو دیترویت؛ بازگشت پیکاپ­تراک قدرتمند فورد برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala