در جریان برگزاری نمایشگاه خودرو دیترویت، مرسدس‌بنز از مدل جدید G کلاس رونمایی کرد؛ شاسی‌بلند هیجان‌انگیزی که ترکیب واقعی از معنای لوکس و قدرت است.

بیشتر بخوانید: تیزر مرسدس‌بنز G کلاس جدید را ببینید

اگر یادتان باشد، دو هفته‌ی پیش برایتان خبری از روزشماری برای رونمایی از اتاق G کلاس مرسدس‌بنز منتشر کردیم. درحقیقت مرسدس نوید رونمایی از جدیدترین مدل جی کلاس را به علاقمندان خود داد تا منتظر محصول لوکس، قدرتمند و گران‌قیمتش باشند.

تغییرات ظاهری

نمایشگاه خودرو دیترویت

مدل جدید مرسدس جی کلاس با تغییرات جزئی در زبان طراحی همراه بوده تا گوشه‌های چراغ‌های جلو و خطر از حالت تیز کمی فاصله بگیرد. هم‌چنین چراغ‌های راهنمای جلو باریک‌تر و به چرخ‌های جدید ماشین هم مزین شده است. طول، عرض و ارتفاع مرسدس‌بنز G کلاس به ترتیب ۵، ۱۲ و ۰٫۷ سانتی‌متر بیشتر شده است.

تغییرات داخلی

نمایشگاه خودرو دیترویت

بیشترین تغییرات ظاهری این آلمانی دوست‌داشتنی در داخل کابین همراه بوده؛ مرسدس‌بنز G کلاس جدید از فضای بیشتری علی‌الخصوص در قسمت پشتی بهره‌مند شده تا سرنشینان احساس راحتی بیشتری کنند. این درحالی بود که در مدل‌های قبلی، صندلی‌های پشتی فضای‌ کم‌تری برای جا پایی سرنشینان عقب داشتند. مرسدس تلاش کرده تا طراحی کابین و داشبورد را در جزییات تغییرات کوچکی دهد تا برای سرنشینان زیبا‌تر جلوه کند.

مشخصات فنی

اتاق G کلاس مرسدس آن‌قدر زیبا، لوکس و گران‌قیمت است که احتمالا هرکسی به راحتی راضی نمی‌شود تا این آلمانی جذاب را به جاهای سخت ببرد. با این حال، مرسدس G کلاس یک ماشین آفرود تمام‌عیار است. از سیستم قفل دیفرانسیل‌های مستقل گرفته تا طراحی تعلیق جدید باعث شده تا جی کلاس بتواند عملکرد خوبی برای استفاده‌های آفرودی داشته باشیم.

وقنی که این ویژگی‌های طراحی را در کنار مشخصات موتوری می‌گذاریم، متوجه توانمندی مرسدس G کلاس می‌شویم. البته یک انتقاد کوچکی به این محصول مرسدس وارد است که آن هم، بهره‌مندی از موتور مشابه مدل‌های قبلی است. با وجود توانایی خوب انجین اما شاید انتظار خودرودوستان از معرفی مدل جدید G کلاس، چیزی فراتر از تغییرات کوچک در جزییات طراحی اتومبیل بود. G550 به همان پیشرانه‌ی قبلی ۸ سیلندر خورجینی با حجم ۴ لیتر مجهز شده که می‌تواند حداکثر ۴۱۶ اسب‌بخار و گشتاور ۶۱۰ نیوتون‌متری تولید کند. البته دور از انتظار نیست که پس از عرضه‌ی مدل استاندارد این خودرو به بازار، نسخه‌ی AMG هم در اختیار علاقمندانی قرار بگیرد که عاشق سرعت و آفرود و صدالبته، با حساب بانکی‌های زیاد هستند. در کنار پیشرانه‌ی G550، یک جعبه‌دنده‌ی ۹ سرعته‌ی خودکار هم این آلمانی جذاب را همراهی می‌کند.

بجز تغییراتی در سیستم طراحی تعلیق و استفاده از انجین پرقدرت، مرسدس تلاش کرده تا با بهره‌گیری از سیستم فرمان رک و پنیون با قابلیت‌های الکترومکانیک، راحتی گردش در سفر را برای سرنشینان G کلاس ۲۰۱۹ به ارمغان بیاورد. این خودرو احتمالا اواخر سال ۲۰۱۸ عرضه می‌شود و برای همین، مرسدس اتیکت ۲۰۱۹ به آن داده است.

منبع: Motor1

مطلب نمایشگاه خودرو دیترویت؛ حضور قدرتمند مرسدس‌بنز G کلاس ۲۰۱۹ برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala