در جدیدترین آماری که سازمان NPD کشور آمریکا منتشر کرده، کنسول ایکس‌باکس وان در ماه دسامبر توانست فروش پلی‌استیشن ۴ را پشت‌سر بگذارد. البته در این آمار گفته شده که کنسول نینتندو سوییچ پرفروش‌ترین کنسول بازی در کشور آمریکا بوده است. در واقع در ماه دسامبر کنسول‌های سوییچ، ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن ۴ به ترتیب جایگاه اول تا سوم پرفروش‌ترین کنسول‌ها را به دست آورده‌اند.

لازم به ذکر است که در ماه نوامبر کنسول پلی‌استیشن ۴ به عنوان پرفروش‌ترین کنسول ماه شناخته شده بود. البته در ماه نوامبر مایکروسافت کنسول ایکس‌باکس وان ایکس‌ را عرضه کرده بود و توانسته بود درآمد بیشتری از در حوزه ساخت کنسول داشته باشد. فروش کنسول‌های بازی از این نظر جلب توجه می‌کند که تا چند سال پیش گفته می‌شد نسل هشتم کنسول‌های بازی آخرین نسل کنسول‌های بازی خواهد بود. با این حال باز هم شاهد این دستگاه‌ها هستیم و دیدیم که مایکروسافت و سونی و نینیتندو کنسول‌های جدیدی مثل ایکس‌باکس وان ایکس، پلی‌استیشن ۴ پرو و سوییچ را راهی بازار کردند.

براساس اطلاعات منتشر شده آمار دقیق سازمان NPD کشور آمریکا چند روز دیگه رسما منتشر می‌شود و می‌توانیم با جزییات بیشتری روبه‌رو شویم.

 

منبع: VG247

منبع متن: digikala