گزارش‌های جدید حاکی از این است که سامسونگ بر جاسازی دوربین و حسگر اثر انگشت داخل نمایشگر گوشی کار می‌کند.

خبر جاسازی حسگر اثرانگشت داخل نمایشگر خیلی شگفت‌انگیز نیست چون همین چند وقت پیش Vivo اولین گوشی با این ویژگی را رونمایی کرد. این مسئله برای شرکت‌های بزرگی مثل سامسونگ، اپل، هواوی و شرکت‌هایی مثل این خجالت‌آور است که هنوز راهی برای این مورد نیافته‌اند.

واضح است همه‌ی این شرکت‌ها به دنبال راهی برای قرار دادن سنسور اثر انگشت داخل نمایشگر هستند تا به گوشی ظاهر یکپارچه‌ای بدهد. به نظر می‌رسد سامسونگ پا را فراتر گذاشته و به جز سنسور اثر انگشت می‌خواهد دوربین را هم داخل نمایشگر جاسازی کند.

این چیزی است که ما از آخرین پتنت ثبت شده توسط شرکت کره‌ای در WIPO (سازمان جهانی مالکیت معنوی) فهمیده‌ایم. با توجه به این‌که بالای گوشی قسمت جدا شده‌ای نمی‌بینیم، به نظر می‌رسد سامسونگ دوربین سلفی و سنسورهای بالای صفحه را با نمایشگر ترکیب کرده است.

سامسونگ

با این کار صفحه نمایش بزرگ‌تر از پیش و یکپارچه‌تر خواهد بود. اما قرار دادن دوربین و سنسورها در نمایشگر در عمل از چیزی که فکرش را می‌کنید سخت‌تر است. با این حال جالب است که در پتنت سامسونگ نسبت بدنه به نمایشگر در گوشی تقریبا ۱۰۰ درصد است.

شاید به یاد داشته باشید پیش از رونمایی گلکسی اس ۸ گزارش‌های رسیده نشان می‌داد سامسونگ در تلاش است حس‌گر اثر انگشت را با نمایشگر ترکیب کند اما با رونمایی گوشی دیدیم این حس‌گر به پشت گوشی منتقل شده است.

بیشتر بخوانید: چرا سامسونگ در گلکسی اس ۸ حسگر اثر انگشت را در پشت گوشی قرار داد؟

به نظر شما سامسونگ در این مورد موفق می‌شود؟

منبع: Phone Arena

مطلب پروژه جدید سامسونگ؛ دوربین و حسگر اثر انگشت داخل نمایشگر برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala