دو قسمت گذشته‌ی مستند «رینگ‌اسپرت»، به موضوعی متفاوت پرداخته است. پخش مجموعه‌ی دو قسمتی «‌آن مرد با ماک آمد…» به پایان رسیده است؛ مستندی که به روزهای ابتدایی صنعت خودروسازی در ایران می‌پردازد. برخلاف آن‌چه بیشتر مردم فکر می‌کنند، صنعت خودروسازی در ایران نه با خودروهای سواری و کارخانه‌ی ایران ناسیونال، بلکه با ساخت کامیون‌های ماک در کارخانه‌ی ایران‌کاوه شروع شد.

اگر مجموعه‌ی «آن مرد با ماک آمد…» را ندیده‌اید، پیش از هر چیز از شما دعوت می‌کنیم که نگاهی به آن بیندازید:

«اصغر قندچی» کسی است که یک تنه کارخانه‌ی کامیون‌سازی ماک را در ایران راه‌اندازی کرد. ایران کاوه با هزاران کارگر، پشت تمام کامیون‌های ماک ایران است؛ کامیون‌هایی که دهه‌‌هاست در جاده‌های ایران مشغول به کار هستند.

مستند «آن مرد با ماک آمد…» می‌تواند دید کلی خوبی از چگونگی شکل‌گیری صنعت خودروی ایران، پیشرفت آن، و تغییرات بزرگی که داشته است، به شما بدهد.

در این قسمت از مجموعه مقالات «شما بگویید» از شما می‌خواهیم که درباره‌ی تاریخ صنعت خودروسازی در ایران نظر خود را بگویید. از شما می‌خواهیم که از پیشرفت‌های صنعت خودروی ایران در دهه‌های گذشته بگویید، از فوایدی که وجود این صنعت برای کشور و جامعه در طول زمان داشته است، و از کاستی‌ها و مشکلات آن.

بدون شک عوامل و عناصر مهمی در چگونگی حرکت صنعت خودرو در ایران نقش داشته‌اند. از شما می‌خواهیم که برای ما و دیگران، از دیدگاه خود درباره‌ی روند این پیشرفت و عوامل تاثیرگذار روی آن بگویید.

در نهایت هم از شما دعوت می‌کنیم که در هفته‌های آینده، منظر قسمت‌های آینده‌ی مستند رینگ‌اسپرت باشید؛ مستندی که زاویه‌ی دید تازه‌ای در نگاه به خودروها و این صنعت بزرگ را به شما معرفی خواهد کرد.

مطلب شما بگویید؛ تاریخ خودروسازی ایران را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala