حوالی ماه دسامبر سال ۲۰۱۷ گزارش شد که درصد دستگاه‌های مجهز به سیستم عامل iOS که از iOS 11 استفاده می‌کنند در حدود ۵۹ درصد است. حال با گذر زمانی کمتر از دو ماه گزارش‌های جدید حاکی از افزایش این رقم و رسیدن آن به حدود ۶۵ درصد است.

سیستم عامل iOS 11 در حال حاضر روی دستگاه‌هایی تا قدمت آیفون ۵s قابل نصب است (گوشی سال ۲۰۱۳ اپل). این موضوع یعنی پشتیبانی نرم‌افزاری از گوشی‌ها پس از چندین سال یکی از مزایای استفاده از گوشی‌ها و سیستم عامل این شرکت در قیاس با سیستم عامل اندروید به حساب می‌آید.

گوشی‌های اندرویدی در این زمینه از چند مشکل رنج می‌برند. عموما بروزرسانی‌ها برای همه گوشی‌ها عرضه نمی‌شوند و صرفا مدل‌های رده‌بالا را در برمی‌گیرند. در عین حال حتی برای همین مدل‌های رده‎‌بالا هم عموما شاهد دو سال بروزرسانی هستیم.

گرچه در حال حاضر iOS 11 روی ۶۵ درصد گوشی‌ها نصب شده اما هنوز از رکورد iOS 10 که در ماه ژانویه سال گذشته روی ۷۶ درصد از گوشی‌ها نصب شده بود عقب‌تر است.

نباید این نکته را هم فراموش کنیم که اپل به کند کردن آیفون‌ها از طریق بروزرسانی iOS هم متهم شد و این موضوع سر و صدای زیادی به پا کرد. بعید نیست که بعضی از کاربران آیفون‌های قدیمی‌تر ترجیح دهند iOS خود را بروزرسانی نکنند تا جلوی هر نوع اقدام اپل برای کندکردن گوشی‌هایشان را بگیرند.

منبع متن: digikala