شرکت ال‌جی سبک‌ترین لپ‌تاپ ۱۵٫۶ اینچی دنیا، یعنی LG Gram  را در ایران عرضه کرد. این لپ‌تاپ انحصارا توسط شرکت مادیران در ایران عرضه شده است. ال‌جی در طراحی این محصول به مسئله کاهش وزن و قابلیت حمل و نقل دستگاه اهمیت خاصی داده و نهایتا این لپ‌تاپ ۱۵٫۶ اینچی را با وزنی نزدیک به ۱ کیلوگرم طراحی کرده است. باتری این لپ‌تاپ با یک بار شارژ در حدود ۱۵ ساعت کار می‌کند. در کنار این لپ‌تاپ ۱۵٫۶ اینچی ، ال‌جی دو مدل ۱۳ و ۱۴ اینچی از همین سری را روانه بازار کرده.

وضوح تصویر نمایشگر IPS لپ‌تپ ۱۵٫۶ اینچی FULL HD است.  این مدل به یک پورت اتصال HDMI، دو پورت اتصال USB 3.0، یک پورت اتصال USB 2.0، یک پورت اتصال USB-C و شیار کارت‌خوان Micro SD مجهز است.

حاشیه‌های صفحه‌نمایش LG gram  بسیار باریک طراحی شده‌اند. صفحه کلید به کار گرفته شده در این لپ‌تاپ دارای دکمه‌های بزرگی است. صفحه کلید مدل ۱۵٫۶ اینچی از بخش اختصاصی مربوط به دکمه‌های   عددی (Num pad ) بهره‌ می‌برد. همچنین کیبورد این لپ‌تاپ دارای نور پس زمینه  دو مرحله‌ای (Back-light) است.

پردازنده استفاده شده در خانواده لپ‌تاپ های Gram ال‌جی، نسل هفتم از سری Core پردازنده‌‌های شرکت اینتل با نام Kaby Lake است که در دو مدل Core i5 و Core i7 موجود خواهد بود. رم این لپ‌تاپ‌ها ظرفیت ۸ گیگابایتی دارند و حافظه SSD آنها با ظرفیت‌های ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی در دسترس خواهند بود.

ال‌جی دو  لپ تاپ گرم ۱۳ و ۱۴ اینچی را نیز توسعه داده و به بازار عرضه کرده است که وزنشان به کمتر از یک کیلوگرم می‌رسد. صفحه ‌نمایش این دو مدل هرچند از لحاظ سایز کوچک‌تر از برادر بزرگترشان است ولی کیفیت مشابه با مدل ۱۵٫۶ اینچی دارند. همچنین باتری این دو لپ‌تاپ کاملا مشابه با مدل ۱۵ اینچی است و به همین خاطر می‌تواند ساعات بیشتری لپ‌تاپ شما را روشن نگه دارد. این میزان برای مدل ۱۳ اینچی به ۱۷٫۵ ساعت و برای مدل ۱۴ اینچی به ۱۶٫۹ ساعت می‌رسد. از لحاظ مشخصات فنی ال‌جی توانسته تمام ویژگی‌های مدل ۱۵ اینچی را بر روی این دو مدل نیز عرضه کند. ویژگی‌هایی از جمله پردازنده نسل هفتم اینتل ، دارا بودن تمام پورت های ورودی و خروجی مورد نیاز و البته حافظه رم ۸ گیگابایتی که تا ۱۶ گیگابایت قابل ارتقا خواهد بود.

منبع متن: digikala