شرکت RED، بزرگترین سازنده‌ی دوربین‌های فیلم‌برداری دیجیتال در دنیاست. این شرکت در تابستان امسال خبر داد که یک گوشی هوشمند عجیب و غریب به اسم «هیدروژن وان» (Hydrogen One) ساخته‌اند. این گوشی هوشمند از همان زمان معرفی خود برای پیش‌خرید موجود بود و افراد زیادی هم آن را پیش‌خرید کردند. شرکت RED گفته بود که گوشی هیدروژن وان در سال ۲۰۱۸ وارد بازار می‌شود. این شرکت دیروز خبر داد که گوشی هوشمند آن‌ّها از تابستان وارد بازار خواهد شد. کسانی که گوشی را پیش‌خرید کرده‌اند آن را زودتر دریافت خواهند کرد.

شرکت RED در گوشی هیدروژن وان از پردازنده‌ی اسنپ‌دراگون ۸۳۵ استفاده کرده است.

گوشی هیدروژن وان یک صفحه نمایش «هولوگرافیک» دارد. هنوز هم دقیقا نمی‌دانیم منظور شرکت RED از صفحه نمایش هولوگرافیک چیست، ولی تصور می‌کنیم با یک صفحه که می‌تواند بدون نیاز به عینک، تصاویر سه بعدی نشان دهد، طرف هستیم.

حالت سه بعدی و هولوگرافیک صفحه نمایش گوشی هیدروژن وان ۴V نام دارد و این گوشی حتی با فرمت ۴V فیلم هم می‌گیرد. پیکسل‌های افقی فیلم‌هایی که با فرمت ۴V ضبط شده‌اند، در چند لایه با عمق مختلف قرار می‌گیرند. زمانی روی صفحه‌ی نمایش هیدروژن وان این فیلم‌ها را می‌بینید، با تصویری که عمق دارد روبرو می‌شوید.

از نظر سخت‌افزاری، شرکت RED در گوشی هیدروژن وان از پردازنده‌ی اسنپ‌دراگون ۸۳۵ استفاده کرده است. این گوشی یک باتری با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت دارد و از پورت USB Type-C استفاده می‌کند.

گوشی Hydrogen One در دو مدل آلومینیومی و تیتانیومی عرضه می‌شود که به ترتیب ۱۲۰۰ و ۱۶۰۰ دلار قیمت دارند.

منبع: Phone Arena

مطلب گوشی هیدروژن وان شرکت RED تابستان عرضه می‌شود برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala