به نظر می‌رسد که اینتل می‌خواهد شرکتی جدید برای توسعه و ساخت محصولات مربوط به واقعیت افزوده راه بیاندازد؛ طوری که گفته شده است که اینتل برنامه دارد در سال جاری میلادی عینک‌هایی با قابلیت‌های واقعیت افزوده را وارد بازار کند.

عینک‌های اینتل با استفاده از بلوتوث به گوشی متصل می‌شوند و می‌توانند اطلاعات را توسط یک پروژکتور لیزری در مقابل چشم افراد به نمایش بگذارند.

بر اساس اطلاعاتی که Bloomberg Technology منتشر کرده است، این شرکت جدید اینتل احتمالا Vaunt نام‌گذاری خواهد شد. اسم عینک‌هایی که در حاضر حاضر مشغول آزمایش آن‌ها هستند، «سوپرلایت» (Superlite) است. شرکت تایوانی Quanta Computer مسوولیت تولید انبوه این عینک‌ها را برعهده گرفته است.

عینک‌هایی که اینتل ساخته است با استفاده از بلوتوث به گوشی هوشمند متصل می‌شوند و می‌توانند اطلاعات را توسط یک پروژکتور لیزری در مقابل چشم افراد به نمایش بگذارند.

برخی از کارمندان سابق شرکت Recon Instruments که اینتل آن را در سال ۲۰۱۵ خرید و در سال ۲۰۱۶ تعطیل کرد، روی عینک‌های جدید کار کرده‌اند.

با اینکه اطلاعات زیادی در دست نداریم، ولی اینکه شرکتی به بزرگی اینتل بخواهد عینک‌های واقعیت افزوده را به صورت انبوه وارد بازار کند، موضوعی جذاب به نظر می‌رسد. اینتل این قدرت را دارد که از توسعه دهندگان نرم‌افزاری بخواهد برای عینک خود نرم‌افزار تولید کنند و همخوانی آن را با دستگاه‌های مختلف افزایش دهد.

منبع: The Verge

منبع متن: digikala