گروه ایتالیایی CPY که سابقه‌ای بلند و بالا در کرک کردن بازی‌ها دارد، دیروز خبر داد که توانسته است قفل بازی «فرقه اساسین ریشه‌ها» یا همان Assassin’s Creed Origins را بشکند؛ یعنی کسانی که نسخه‌ی غیرقانونی بازی را دانلود کرده و منتظر کرک آن بودند، می‌توانند از امروز جدیدترین قسمت فرقه اساسین را کرک کنند.

به لطف نسخه‌ی جدید Denuvo یوبی‌سافت توانسته بود قفل Assassin’s Creed Origins را به مدت سه ماه حفظ کند.

شرکت بازی‌سازی یوبی‌سافت از قفل‌های مختلفی روی Assassin’s Creed Origins استفاده کرده بود؛ طوری که تعداد زیادی از گیمرها از این موضوع شکایت کرده بودند که این قفل‌ها منابع کامپیوتر آن‌ها را مصرف می‌کنند. یوبی‌سافت به صورت همزمان از نسخه‌ی ۴.۸ قفل معروف Denuvo، قفل VMProtect و هم‌چنین تدابیر امنیتی نرم‌افزار Uplay روی بازی استفاده کرده بود.

حتی با اینکه شکستن قفل بازی‌ها بسیار پیچیده و سخت شده است، ولی باز هم شکستن قفل‌ها امروزه چند روز تا نهایتا چند هفته طول می‌شود.

به لطف نسخه‌ی جدید Denuvo یوبی‌سافت توانسته بود قفل Assassin’s Creed Origins را به مدت سه ماه حفظ کند.

قفل تعداد زیادی از بازی‌های جدید مثل Doom و Inside و Resident Evil 7 توسط گروه CPY شکسته شدند. بازی‌هایی مثل «سرزمین میانه:‌ سایه‌ی جنگ» و South Park جدید و FIFA 18 همگی از نسخه‌های قدیمی‌تر Denuvo استفاده می‌کردند و در همان روز اول عرضه کرک شدند.

با توجه به اینکه بازی کرک شده است، نمی‌دانیم آیا یوبی‌سافت باز هم این همه نرم‌افزار امنیتی را روی Assassin’s Creed Origins نگه می‌دارد، یا اینکه در قالب یک آپدیت آن‌ها را حذف می‌کند.

جدیدترین نسخه‌ی قفل Denuvo به تازگی عرضه شده است. بازی Dragon Ball FighterZ از این نسخه‌ی جدید استفاده می‌کند و هنوز کرک نشده است.

منبع: Kotaku

منبع متن: digikala