چند هفته‌ی پیش، اسپاتیفای خبر داد که تعداد مشترکان پولی این سرویس به بیش از ۷۰ میلیون نفر رسیده است؛ طوری که اسپاتیفای هنوز هم بزگترین سرویس پخش و استریم موسیقی در دنیاست. سرویس استریم موسیقی اپل پس از اسپاتیفای در رده‌ی دوم قرار دارد. اپل در شهریور خبر داده بود که تعداد مشترکان سرویس اپل موزیک (Apple Music) به ۳۰ میلیون نفر رسیده است.

رشد اپل موزیک به خاطر فروش بیشتر دستگاه‌های این شرکت است.

به نظر می‌رسد که سرعت رشد اپل موزیک از اسپاتیفای بیشتر شده است و اگر سرعت جذب مشترک اپل موزیک با همین سرعت ادامه پیدا کند، این سرویس در تابستان سال آینده از اسپاتیفای جلو خواهد زد؛ البته فقط در ایالات متحده.

در دنیا، اسپاتیفای هنوز هم جلو است و تصور نمی‌کنیم اپل بتواند به این سرویس برسد. با این حال، رشد اپل موزیک در ایالات متحده ۵ درصد در ماه است. این رقم برای اسپاتیفای در امریکا برابر ۲ درصد است.

رشد اپل موزیک به خاطر فروش بیشتر دستگاه‌های این شرکت است. هفته‌ی آینده هم شاهد عرضه‌ی اسپیکر هوشمند HomePod از سوی اپل هستیم. اپل روی قابلیت‌های پخش موسیقی این اسپیکر مانور زیادی داده است و به همین دلیل تصور می‌کنیم به لطف این اسپیکر مشترکان اپل موزیک بیشتر شود.

استریم موسیقی در حال حاضر انتخاب اول افراد برای شنیدن موسیقی است؛ طوری که ۶۲ درصد درآمد صنعت موسیقی از سرویس‌هایی مثل اسپاتیفای و اپل موزیک تامین می‌شود.

منبع: The Verge

 

منبع متن: digikala