بر اساس گزارش تازه‌ای که خبرگزاری رویترز منتشر کرده است، شرکت تسلا می‌خواهد ایستگاه‌های متعددی برای شارژ کامیون‌های خود تاسیس کند. شرکت‌های زیادی برای خرید کامیون الکتریکی این شرکت سفارش ثبت کرده‌اند و تسلا می‌خواهد با همکاری آن‌ها و در مکان این شرکت‌ها، ایستگاه‌های شارژ کامیون تاسیس کند.

سوپرشارژرهای تسلا در حال حاضر نمی‌توانند به کامیون‌های بزرگ این شرکت سرویس ارایه کنند.

جزییات همکاری تسلا و این شرکت‌ها مشخص نیست، ولی ظاهرا قرار است طراحی و مهندسی ایستگاه‌های شارژ از سوی تسلا انجام شود. برخی از شرکت‌هایی که سفارش بزرگی از کامیون تسلا داشته‌اند، Anhueser-Busch و Pepsi و Loblaw Comapnies هستند.

ایستگاه‌های شارژ و ابزار و تجهیزات آن، زودتر از عرضه‌ی خود کامیون‌ها ساخته و نصب خواهد شد. گفته شده که پس از ساخت این ایستگاه‌ها برای شرکت‌ها، آن‌ها این اجازه را دارند تا امکان استفاده از ایستگاه‌های شارژ را برای دیگر افراد هم فراهم کنند.

کامیون تسلا

سوپرشارژرهای تسلا، یا همان ایستگاه‌های شارژ خودروهای این شرکت، در حال حاضر نمی‌توانند به کامیون‌های بزرگ این شرکت سرویس ارایه کنند. تسلا به هنگام رونمایی از کامیون خود از ایستگاه‌های بزرگ‌تری که برای این خودروها طراحی کرده هم رونمایی کرد. قرار است این ایستگاه‌ها امکان شارژ کامل یک کامیون را در ۳۰ دقیقه فراهم کنند.

کامیون تسلا قرار است در سال ۲۰۱۹ وارد بازار شود.

منبع: The Verge

منبع متن: digikala