رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو از کاهش نرخ خودروهای وارداتی خبر داد. او با اشاره به رای دیوان عدالت اداری مبنی بر ضرورت بازگشت تعرفه واردات به نرخ‌های دی‌ سال ۹۵ گفت: با این تصمیم نرخ خودروهای وارداتی ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش خواهد یافت.

میثم رضایی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما با اشاره به جلسه امروز با رئیس شعبه سوم دیوان عدالت اداری گفت: آنچه در رای صادر شده بدیهی و آشکار است، دولت و گمرک موظف هستند عوارض ورود خودرو را به کشور طبق تعرفه های مصوبه قبلی(دی سال ۹۵) بازگردانند.

بیشتر بخوانید: رنو تالیسمان و کولئوس باز هم گران شدند!

او در عین حال رای دیوان را موقت دانست و گفت: از آنجا که ابطال مصوبه هیئت مصوبه وزیران در صلاحیت هیئت عمومی دیوان است، باید تا زمان صدور رای نهایی در این هیئت صبر کرد اما تا زمان صدور دستور نهایی نیز این رای قابل اجراست و باید دولت برای کاهش تعرفه ها به قبل از تصمیم اخیرش، به این رای تمکین کند.

خودرو وارداتی

رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو با یادآوری این که علاوه بر دیوان عدالت، نمایندگان مجلس در کمیسیون اصل ۹۰ هم پیگیر موضوع هستند گفت: حدود ۲۲۰ نفر از نمایندگان مردم به قید دو فوریت خواستار کاهش تعرفه واردات به منظور کاهش آثار تورم زای آن در کشور هستند که این دو اقدام موازی می تواند بازار خودروی کشور را نسبی سامان دهد و از افزایش بی محابای قیمت ها در هر دو حوزه خودروهای وارداتی و حتی داخلی جلوگیری کند.

ضایی تصریح کرد: آخرین تصمیم هیئت وزیران مبنی بر افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی تعرفه واردات خودروهای بنزینی و ۵۰ درصدی خودروهای هیبریدی، نرخ برخی محصولات تا ۶۰ درصد افزایش یافت. به گفته رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو مصوبه دیوان عدالت فقط نرخ تعرفه ها را شامل می شود و تاثیری درباره ضوابطی چون غیرمجاز بودن واردات خودروهای با قیمت بیش از ۴۰ هزار دلار و حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی ندارد.

به نظر شما، تا چه حد می توان به کاهش قیمت خودروهای وارداتی آن هم بین ۳۰ تا ۴۰ درصد امیدوار بود؟

مطلب خودروهای وارداتی باید بین ۳۰ تا ۴۰ درصد ارزان شوند! برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala