با اینکه بیشتر گیمرها علاقه‌ی چندانی به خریدهای درون برنامه‌ای داخل بازی ندارند، ولی شرکت‌های بازی‌سازی پول بزرگی از فروش آیتم و سکه در بازی به جیب می‌زنند. برای مثال، درآمد شرکت «اکتیویژن بلیزارد» (Activision Blizzard) از خریدهای درون برنامه‌ای، از فروش خود بازی‌ها بیشتر است.

اکتیویژن در سال ۲۰۱۷ توانسته است به اندازه‌ی ۴ میلیارد دلار لوت باکس، آیتم، سکه و محتوای دانلودی بفروشد.

اکتیویژن آمار و ارقام مربوط به سال مالی ۲۰۱۷ خود را منتشر کرده است. این شرکت در سال گذشته توانسته است ۷.۱۶ میلیارد دلار درآمد داشته باشد که برای اکتیویژن رکوردی محسوب می‌شود. از این مقدار، ۴ میلیارد دلار مربوط به «درآمدهای داخل بازی» است؛ یعنی اکتیویژن در سال ۲۰۱۷ توانسته است به اندازه‌ی ۴ میلیارد دلار لوت باکس، آیتم، سکه و محتوای دانلودی بفروشد.

۲ میلیارد دلار از این این رقم فقط مربوط به شرکت «کینگ» (King)، از زیرمجموعه‌های اکتیویژن، بوده است. شرکت کینک بازی‌های موبایل مثل «کندی کراش» می‌سازد. یعنی ۲ میلیارد دیگر مربوط به بازی‌های کامپیوتر و کنسول بوده است، و البته بازی‌های موبایل خود اکتیویژن مثل بازی کارتی Hearthstone.

بازی‌هایی مثل «دستینی ۲» و «اورواچ» و جدیدترین قسمت «ندای وظیفه» همگی لوت باکس دارند و حتی همین حالا هم میلیون‌ها نفر در «دنیای وارکرفت» پول خرج می‌کنند.

در طول چند ماه گذشته لوت باکس‌ها و فروش آیتم‌ها در بازی سر و صدای زیادی به راه انداختند. بازی‌هایی مثل «فورتزا ۷» و «سرزمین میانه: سایه جنگ» خریدهای درون برنامه‌ای زیادی داشتند. از طرفی هم Star Wars: Battlefront 2 که بر اساس لوت باکس طراحی شده بود، مشکلات زیادی برای الکترونیک آرتز به همراه داشت. حتی با اینکه الکترونیک آرتز خریدهای درون برنامه‌ای Battlefront 2 را حذف کرد و فحش‌های زیادی هم به خاطر این بازی یا نید فور اسپید جدید شنید، ولی باز هم در سه ماهه‌ی اخیر خود ۷۸۷ میلیون دلار آیتم در بازی‌های خود فروخته بود.

یعنی می‌توانید مطمئن باشید که نه تنها قرار نیست خریدهای درون بازی‌ها به جایی بروند، بلکه در بازی‌های بیشتر باید منتظر آن‌ها باشید.

منبع: TechSpot

منبع متن: digikala