هنوز حتی پرچم‌دار بعدی سامسونگ یعنی Galaxy S9 به صورت رسمی معرفی نشده است، ولی درباره‌ی مدل سال آینده یعنی Galaxy S10 شایعه‌ای شنیده‌ایم. بر اساس گزارشی تازه، قرار است پرچم‌دار سال آینده‌ی سامسونگ از پردازنده‌ی اسنپ‌دراگون ۸۵۵ استفاده کند که با معماری ۷ نانومتری ساخته می‌شود.

اندازه‌ی کوچکتر این چیپ‌ست می‌تواند عملکرد پردازنده را بالا ببرد و مصرف انرژی آن را پایین بیاورد.

«رولان کند» (Roland Quandt) کسی است که این خبر را منتشر کرده و با توجه به سابقه‌ی خوبی که از اطلاعات او داریم، می‌توانیم کم و بیش به این خبر هم اعتماد کنیم. او می‌گوید که اطلاعات را از یکی از شرکت‌هایی که با کوالکام به صورت قراردادی کار می‌کند، به دست آورده است.

این که Galaxy S10 قرار است از اسنپ‌دراگون ۸۵۵ استفاده کند، اصلا موضوع عجیب و غیرمنتظره‌ای نیست. با این حال، موضوع مهم ساخته شده چیپ‌ست بعدی کوالکام روی معماری ۷ نانومتری است؛ اتفاقی که بسیار منتظر آن بوده‌ایم.

اندازه‌ی کوچکتر این چیپ‌ست می‌تواند عملکرد پردازنده را بالا ببرد و مصرف انرژی آن را پایین بیاورد. این چیپ‌ست هم‌چنین ظاهرا از مودم X24 کوالکام استفاده خواهد کرد که می‌تواند سرعت دانلودی برابر با ۲ گیگابایت در ثانیه داشته باشد.

البته بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که سامسونگ مجبور است در ایالات متحده و چین از چیپ‌ست‌های کوالکام استفاده کند و گوشی‌های این شرکت در دیگر مناطق دنیا، از پردازنده‌های خود سامسونگ استفاده می‌کنند.

تا ده روز دیگر شاهد رونمایی Galaxy S9 خواهیم بود.

منبع: Tech Radar

منبع متن: digikala