شاید محصولات زیادی در چین ساخته شود، ولی تا امروز چین کارخانه‌ای برای ساخت حافظه نداشته است. این اتفاق ظاهرا قرار است تغیر کنند. روزنامه‌ی اقتصادی «نیکی» (Nikkei) ژاپن خبری منتشر کرده است که می‌گوید قرار است یک شرکت جدید به اسم Yangtze Memory از سال جاری میلادی در چین شروع به حافظه‌های NAND کند. نکته‌ی جالب‌تر این است که اپل از همین حالا با این شرکت چینی وارد مذاکره شده است تا حافظه‌های آیفون را از آن‌ها خریداری کند.

در حال حاضر اپل حافظه‌های خود را از توشیبا، وسترن دیجیتال، SK Hynix و سامسونگ خریداری می‌کند.

گفته شده چیپ‌ست‌های حافظه‌ای که Yangtze Memory تولید خواهد کرد در آیفون‌های سال ۲۰۱۹ استفاده خواهد شد، ولی نه در تمام آیفون‌ها؛ طوری که این شرکت چینی پیش‌بینی کرده است تا سال ۲۰۲۰ بتواند به تقاضای اپل برای ساخت حافظه‌های آیفون پاسخ دهد.

در حال حاضر اپل حافظه‌های خود را از توشیبا، وسترن دیجیتال، SK Hynix و سامسونگ خریداری می‌کند. اپل هم‌چنین بزرگترین خریدار حافظه در دنیاست؛ طوری که از ۲۰۰ میلیون گیگابایت حافظه‌ای که در سال گذشته تولید شده، ۲۵ درصد برای اپل استفاده در محصولات اپل بوده است.

اینکه اپل برای خود منبع جدیدی پیدا کرده است، به این شرکت اجازه می‌دهد تا بتواند با سایر تامین‌کننده‌های حافظه‌ای که با آن‌ها همکاری می‌کند، قراردادی بهتر تنظیم کند.

منبع: Phone Arena

منبع متن: digikala