احتمالا شنیدن قلب ۶۵۱ اسب‌بخاری یک آلمانی پرادعا برای شروع کافی باشد. ماشینی که همیشه در کانون توجهات رسانه‌ها بوده و امروز می‌خواهیم نگاهی به یکی از مدل‌های تقویت‌ شده‌ی آن داشته باشیم.

حوالی سال ۲۰۱۴ مرسدس با یک محصول هیجان‌انگیزی به نام Mercedes-AMG GT به میدان رقابت آمد تا برای تمام مدعیان خط و نشان بکشد. این خودرو اسپرت در دو کلاس فست‌بک کوپه و رودستر ۲ درب به بازار عرضه شد. موتور ۸ سیلندر خورجینی مجهز به سیستم تویین توربو با حجم ۴ لیتر شناسنامه‌ی این آلمانی مغرور شد. موتور این ماشین با کد M178 شناخته می‌شود و در ابتدا حداکثر توان ۴۶۳ اسب‌بخار را در کارنامه‌ی خود به ثبت رساند اما پس از مدتی، مرسدس با مهندسی تمام‌عیار خودش قدرت این پیشرانه را به ۵۰۳ اسب‌بخار افزایش داد. درنهایت با آمدن مدل ویژه AMG GT R 2018 سر و صدای زیادی در مجلات و ژورنال‌های خودرویی به پا شد؛ چراکه قلب این آلمانی توانایی تولید حداکثر توان ۵۷۷ را داشت و توانست زمان ۳٫۵ ثانیه‌ای را برای رسیدن از وضعیت ساکن به سرعت ۹۷ کیلومتر بر ساعت را ثبت کند.

امروز به سراغ یکی از مدل‌های ویژه مرسدس AMG GT آمدیم؛ خودرویی که با همان موتور می‌تواند حداکثر توان ۶۵۱ اسب‌بخار و گشتاور ۷۸۰ نیوتون‌متر را تولید کند؛ این یعنی چیزی در حدود ۷۵ اسب‌بخار و ۸۰ نیوتون‌متر بیشتر از نسخه کارخانه. همین باعث شده تا این آلمانی شرور بتواند به حداکثر سرعت ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت (۲۱۲ مایل بر ساعت) دست پیدا کند. Edo Competition نام شرکت تیون‌کننده‌ی این مدل خاص مرسدس است. این شرکت بعضی از محصولات شرکت‌های مرسدس، پورشه، فراری، لامبورگینی، مازراتی، بنتلی، آئودی و آستون‌مارتین را تقویت کرده است. بجز قدرتمندسازی موتور، این شرکت ۲۲ میلی‌متر از جلو شاسی و ۲۰ میلی‌متر از عقب خودرو را پایین‌تر آورده تا ماشین چسبندگی بیشتری به کف جاده را داشته باشد و در نتیجه، هندلینگ بهتری را برای راننده به همراه بیاورد. Edo Competition هنوز اطلاعات دیگری مثل قیمت مرسدس AMG GT R تیون‌شده را اعلام نکرده است.  قیمت مدل استاندارد کمپانی ۱۵۷ هزار دلار است.

بین خودروهای اسپرت، شما طرفدار کدام شرکت و محصول آن هستید؟ در کامنت‌ها نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید.

مطلب نگاهی به مرسدس AMG GT R؛ آلمانی پرادعا برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala