طبق گزارشی که به تازگی منتشر شده است، تلگرام توانسته است ۸۵۰ میلیون دلار بودجه برای راه اندازی سرویس بلاک چین خود جمع‌آوری کند. در گزارشی که تلگرام به کمیسیون اوراق بهادار ایالات متحده ارسال کرده، آمده است که این رقم ۸۵۰ میلیون دلاری قرار است برای «توسعه TON و هم‌چنین توسعه و نگه داری پیغام‌رسان تلگرام استفاده شود.» این گزارش توسط مدیر عامل تلگرام یعنی «پاول دوروف» امضا و ارسال شده است.

تلگرام برنامه دارد در ماه مارس سال جاری هم‌چنین ۶۰۰ میلیون دلار دیگر جمع‌آوری کند.

با اینکه اطلاعات زیادی در این باره ارایه نشده، ولی بودجه‌ی جمع‌آوری شده احتمالا پیش‌فروش واحد پولی تلگرام است. این بودجه هم به صورت ارز دیجیتال جمع‌آوری شده است.

هدف تلگرام این بود که ۶۰۰ میلیون دلار بودجه جمع‌آوری کند، ولی تقاضای بسیار بالا در نهایت این رقم را به ۸۵۰ میلیون دلار رسانده است.

تلگرام برنامه دارد در ماه مارس سال جاری هم‌چنین ۶۰۰ میلیون دلار دیگر جمع‌آوری کند، ولی تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده‌اند رقم جمع‌اوری شده به جای ۶۰۰ میلیون به ۱.۲ میلیارد دلار برسد، یعنی در مجموعه تلگرام ۲ میلیارد دلار بودجه برای راه اندازی ارز دیجیتال و شبکه بلاک چین خود جمع‌آوری خواهد کرد.

برای اولین بار است که تلگرام اقدام به جذب سرمایه می‌کند. بودجه‌ی مورد نیاز این شبکه‌ی اجتماعی توسط پاول دوروف و برادر او نیکولای تامین می‌شد. این دو برادر قبل از تگلرام، بزرگترین شبکه‌ی اجتماعی روسیه یعنی «وکنتاکت» (Vkontake) را راه اندازی کرده بودند.

در مقایسه با دیگر ارزهای دیجیتال جدید، تقاضا برای خرید ارز دیجیتال تلگرام بارها بیشتر بوده است؛ که نه تنها به خاطر قدرت تلگرام به عنوان یک شبکه‌ی اجتماعی، بلکه هم‌چنین به خاطر استفاده‌ی دیگر شبکه‌های مالی از تلگرام است.

منبع: TechCrunch

منبع متن: digikala