اسپیکرهای هوشمند نسل جدیدی از گجت‌ها هستند که شرکت‌هایی مثل آمازون و گوگل در این حوزه کار می‌کنند. حالا در تازه‌ترین خبرها مشخص شده که فیس‌بوک هم به ساخت این گجت‌های نوظهور فکر می‌کند!

بیشتر ما فیس‌بوک را با شبکه اجتماعی پرطرفدار آن می‌شناسیم؛ این درحالیست که این شرکت در حوزه‌های مختلفی فعالیت می‌کند. فیس‌بوک در رقابت با محصول آمازون و اکو می‌خواهد اسپیکرهای هوشمندی معرفی کند که قابلیت‌های مختلفی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. در اسپیکرهای هوشمند از دستیارهای صوتی استفاده می‌شود که از مهم‌ترین‌ آن‌ها می‌توان گوگل اسیستنت، الکسا و کورتانا نام برد. کاربر به واسطه پیام‌های صوتی به اسپیکرهای هوشمند دستورات مختلفی مثل کوک کردن زنگ هشدار می‌دهد. پیش بینی می‌شود که تا سال ۲۰۱۸ بیش از ۵۰ میلیون از این گجت هوشمند به فروش برسد.

طی گزارش منتشر شده، فیس‌بوک احتمالا روی محصول مشابهی تحت عنوان Aloha و Fiona کار می‌کند. به نظر می‌رسد هر دو گجت از صفحه نمایش ۱۵ اینچی لمسی لپ‌تاپ بهره می‌برند تا کاربر بتواند کارهایی از جمله چت تصویری را به راحتی انجام دهد. صفحه نمایش این محصول فیس‌بوک متعلق به شرکت LG است. فیس‌بوک صفحه نمایش را برگ برنده گجت خود می‌داند، چراکه اسپیکر هوشمندی مثل آمازون اکو نمایشگر ۷ اینچی دارد.

هنوز مشخصات زیادی از این اسپیکر هوشمند مشخص نیست. با این حال گفته شده فیس‌بوک احتمالا این محصول جدید را در ماه می به بازار عرضه می‌کند. نظر شما درمورد این اقدام فیس‌بوک چیست؟

منبع: PhoneArena

مطلب فیس‌بوک به فکر ساخت اسپیکرهای هوشمند است برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala