هفته‌ی گذشته شاهد پرتاب قوی‌ترین موشک دنیا به فضا بودیم؛ موشکی که محموله‌ی آن تسلا رودستر قرمز خود ایلان ماسک بود. این خودرو تسلا رودستر که روی موشک «فالکن هوی» (Falcon Heavy) به فضا پرتاب شده بود، تصویری زنده به مدت چند ساعت از خود به زمین فرستاد؛ تصاویری که دیدی جذاب از فضا و زمین به ما دادند. این خودرو در ابتدا قرار بود به نزدیکی مریخ برود، ولی در حال حاضر ظاهرا به سمت کمربند سیارک‌ها حرکت می‌کند. به لطف یک وب‌سایت جدید، می‌توانیم موقعیت لحظه‌ای تسلا رودستر را در فضا ببینیم.

این سایت با استفاده از اطلاعاتی دقیق که ناسا از موقعیت تسلا رودستر منتشر کرده، ساخته شده است.

این وب‌سایت که Whereisroadster.com نام دارد، توسط مهندسی ساخته شده است که می‌گوید علاقه‌ی زیادی به فضا دارد. «بن پیرسن» (Ben Pearson) می‌گوید که افراد در اینترنت سوال‌های زیادی درباره‌ی موقعیت تسلا رودستر در فضا می‌پرسیدند و او تصمیم گرفته تا وب‌سایتی برای پاسخ به این سوال بسازد.

بر اساس اطلاعاتی که روی این وب‌سایت نوشته شده است۷ در حال حاضر تسلا رودستر ایلان ماسک بیش از ۳ میلیون کیلومتر با زمین فاصله دارد.

این سایت با استفاده از اطلاعاتی دقیق که ناسا از موقعیت تسلا رودستر منتشر کرده، ساخته شده است.

تسلا رودستر به مسیر خود در فضا ادامه خواهد دارد و احتمالا با زمین، زهره یا خورشید برخورد خواهد کرد، البته ده میلیون سال دیگر.

منبع: The Verge

منبع متن: digikala