همان‌طور که از قبل شایعه شده بود، شرکت ال‌جی به مناسبت نمایشگاه MWC 2018 از مدل جدید گوشی ال‌جی وی ۳۰ به نام ال‌جی V30s رونمایی کرد. در واقع شرکت ال‌جی به جای معرفی گوشی G7 یا پرچم‌دار جدید خودش تصمیم گرفت که مدل ارتقا یافته V30 را راهی بازار کند. گوشی ال‌جی V30s به دوربین دوتایی مجهز شده و صفحه نمایشی با نسبت تصویر ۱۸:۹ دارد. ال‌جی برای تلفن همراه هوشمند جدید خودش از باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرده و تراشه اسنپ‌دراگون ۸۳۵ را روی آن قرار داده است.

گوشی ال‌جی وی ۳۰ اس در مدل‌هایی راهی بازار می‌شود که ۴ و ۶ گیگابایت رم دارند. همچنین می‌توانید این گوشی‌ را در مدل‌هایی خریدرای کنید که ۶۴، ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی دارند. همچنین این تلفن همراه هوشمند در رنگ جدید خاکستری و آبی راهی بازار می‌شود.

از ویژگی‌های جدید این گوشی مي‌توانیم به بیشتر شدن ویژگی‌های هوش مصنوعی در آن اشاره کرد. شرکت ال‌جی کاری کرده که هوش مصنوعی در بخش‌های بیشتر این گوشی مورد استفاده قرار بگیرد. مثلا هوش مصنوعی هماهنگی بیشتری با دوربین پیدا کرده است. این گوشی ویژگی جدیدی به اسم AI Cam دارد که به وسیله آن می‌توانند بیش از ۱۰۰ میلیون عکس مختلف را شناسایی کند.  AI Cam  توانایی بهتر کردن رنگ تصاویر را هم دارد و می‌تواند تصاویر زیباتری را در اختیار کاربران قرار دهد.

یکی دیگر از ویژگی‌ّهای این گوشی QLENS نام دارد. قابلیت QLens از قابلیت‌های تشخیص تصویر فناوری هوش مصنوعی بهره برده و می‌تواند با اسکن کردن بارکد، تجربه خرید فروشگاهی متفاوتی رقم بزند. اگر بارکد یک محصول را با این لنز اسکن کنید علاوه بر مشاهده اطلاعات آن می‌توانید ببینید کدام فروشگاه آنلاین آن را به کمترین قیمت فروخته و اجناس مشابه آنچه قیمت‌هایی دارند. همچنین می‌توانید با این قابلیت به جستجوی تصویر بپردازید و تصاویر مشابه غذا، پوشاک و آدم‌های معروف را کنید و به علاوه می‌توانید جزئیات مکان‌‌ها و ساختمان‌های مختلف را نیز با این فناوری مشاهده کنید.

عکس‌برداری در نور کم با LG V30S ThinQ با حالت Bright Mode بسیار بهبود پیدا کرده است. این قابلیت مبتنی بر هوش مصنوعی به جای اینکه مثل دوربین‌ دیگر گوشی‌ها فقط نور محیط را بسنجد، از الگوریتم‌هایی برای روشن کردن تصویر به میزان دو پرده بهره می‌برد تا تصویر بهتری بدون افت کیفیت و نویز ثبت کند.

با توجه به پشتیبانی سیستم دستور صوتی از ۵۰ عمل مختلف، قابلیت QVoice می‌تواند بدون نیاز به باز کردن قفل گوشی، کارهای معمول و همیشگی را با یک دستور صوتی انجام دهد. این قابلیت که در کنار دستیار صوتی گوگل کار می‌کند، با پشتیبانی از ۳۲ دستور صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی مخصوص ال‌جی به کاربر اجازه می‌دهد به صورت مستقیم و بدون نیاز به جابه‌جا شدن بین منوها، از قابلیت‌ها و کاربردهای معمول و پراستفاده گوشی استفاده کند. صدای هوش مصنوعی حتی به شما این امکان را می‌دهد که کاربردهایی که توسط دستیار گوگل پشتیبانی نشده‌اند را نیز با دستور صوتی اجرا کنید.

 

گوشی LG V30S ThinQ با قابلیت‌های ارتقا یافته که حتی علاقه‌مندان پرتوقع گوشی‌های هوشمند را نیز راضی می‌کند، لقب «پرچم‌دار» را به سطح جدیدی ارتقا داده است. این گوشی با ۶ گیگابایت حافظه موقت (رم) عملکرد سریع‌تر و روان‌تر برای اجرای هم‌زمان چند برنامه را تضمین کرده و فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی گوشی LG V30S ThinQ و حافظه ۲۵۶ گیگابایتی LG V30S+ ThinQ شما را از هرگونه حافظه خارجی بی‌نیاز می‌کند. البته در موارد نادر اگر به کارت حافظه احتیاج پیدا کنید، حافظه خارجی این دستگاه تا دو ترابایت حافظه را پشتیبانی می‌کند.

این گوشی که همچنان از باریک‌ترین و سبک‌ترین گوشی‌های هوشمند دارای صفحه‌نمایش ۶ اینچی  به شمار می‌رود، در زمینه دوام و مقاومت هیچ‌چیزی کم نگذاشته و ۱۴ مرحله تست MIL-STD 810G سازمان دفاع آمریکا را پشت سر گذاشته است. رنگ جدید آبی مراکشی گوشی LG V30S ThinQ با سایه سبزرنگی ارتقا پیدا کرده است در حالی که  مدل LG V30S+ ThinQ در رنگ نقره‌ای بسیار خاصی عرضه شده است. بدنه هردوی این دستگاه‌ها برس بسیار ظریفی خورده است که باعث می‌شود در زاویه نورهای مختلف، طیف رنگ‌های متفاوتی به نمایش بگذارد.

 

در واقع مدل جدید ال‌جی V30 از نظر سخت افزاری تفاوتی با مدل اصلی خودش ندارد و تنها از نظر نرم‌افزار و هوش مصنوعی از مدل قبلی بهتر به نظر می‌رسد.

مطلب ال‌جی گوشی V30s را رسما معرفی کرد برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala