سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اعلام کرد: با توجه به حجم فزاینده سفر در تعطیلات نوروز ۹۷ و به‌منظور افزایش ظرفیت تردد در محورهای مواصلاتی، تسهیل در عبور و مرور و ارتقای ضریب ایمنی از ۲۴ اسفند ماه ۹۶ تا ۱۷ فروردین ماه ۹۷ محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیک عبور و مرور در محورهای مواصلاتی سراسر کشور اجرا خواهد شد.

به گزارش تسنیم، عبور و مرور انواع موتورسیکلت در ایام اجرای طرح نوروزی در تمامی آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها، محورهای کرج ــ چالوس، هراز، فیروزکوه و سایر محورهایی که ضرورت ایجاب نماید ممنوع است.

در همه محورهای برون‌شهری که در ایام فوق ممنوعیت و محدودیت ترافیکی برای انواع تریلر و کامیون اعمال می‌شود عبور و مرور انواع تریلر، کامیون و تانکرهای حامل مواد سوختی و فاسدشدنی یا دارای مجوز از پلیس راهور ناجا از این امر مستثنی بوده و ممنوعیت تردد این قبیل وسایل نقلیه فقط در راههایی اعمال می‌گردد که مقررات یکطرفه شدن عبور و مرور در آنها اجرا می‌شود یا ممنوعیت تردد در طول سال دارند.

تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت در تاریخ ۱۳ فروردین ۹۷ در کلیه محورهای برون‌شهری کشور ممنوع است.

تردد کامیون‌های حامل کود شیمیایی در ایام تعطیلات به‌جز تاریخ‌های ۲۸ و ۲۹ اسفند ماه و همچنین ۴، ۵، ۱۲ و ۱۳ فروردین ۹۷ با رعایت مقررات و ضوابط در جاده‌های سراسر کشور به‌جز محورهای هراز و کندوان بلامانع است.
هموطنان برای آگاهی از محدودیت‌های محوری استان‌های مختلف می‌توانند با مراجعه به سایت مرکز مدیریت راه‌های کشور، تلفن گویا و پاسخگوی ۱۴۱، اپلیکیشن تلفن همراه ۱۴۱، رباط و تلگرام ۱۴۱ به آخرین اخبار و اطلاعیه‌ها دسترسی پیدا کنند. پیامک ۱۰۰۰۴۱ و ۲۰۰۰۱۴۱ به‌طور شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به هموطنان و مسافران از آخرین وضعیت راه‌هاست.

آیا شما با ممنوعیت و محدودیت‌های تردد نوروزی اعلام شده موافق هستید؟

مطلب محدودیت‎های ترافیکی نوروز ۹۷ اعلام شد برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala