در تازه‌ترین خبرهای تکنولوژی، سر و گوش توییتر باز پیدا شده؛ این بار توییتر حساب بعضی از کاربران خود را به حالت تعلیق درآورده و دلیل آن را هم قانون‌شکنی این عده اعلام کرده است.

ماه گذشته، توییتر قوانین جدیدی برای قابلیت توییت خودکار از سوی کاربران و اپلیکیشن‌های وابسته درنظر گرفت. این اقدام درجهت کاستن پیام‌های تبلیغاتی و اسپم اعلام شد. امروز گزارشی منتشر شده که از سخت‌گیری‌های بیشتر تویتر در همین رابطه خبر می‌دهد. ریشه‌ی این سخت‌گیری از طرف بعضی از کاربران آب می‌خورد که با ساخت چند حساب کاربری، اقدام به انتشار توییت‌های یکسان کرده‌اند. حتی بعضی از کاربران در این مدت توانسته اند با بعضی از برنامه‌های Third Party محتوای یکسانی منتشر کنند.

به همین منظور توییتر هم تعداد قابل توجهی از کاربران خود را به دور زدن قوانین خود متهم کرده و تصمیم گرفته تا تعدادی از حساب کاربران خود را به حالت تعلیق درآورد. نکته جالب اینجاست که بعضی از این کاربران جزو افراد تاثیرگذار (اینفولونسرهای) این شبکه اجتماعی هستند و بیشتر از هزاران و حتی میلیون‌ها فالوئر دارند!

توییتر باور دارد که هرچقدر هم یک کاربر در این شبکه اجتماعی محبوب و پرطرفدار باشد، دلیلی ندارد قانون شکنی کند ومحتوای یکسانی را ری‌توییت کنند؛ چراکه این اقدام، لیبل پروپاگاندا (تبلیغاتی) و اسپم را روی پست های توییتر می‌زند. پست‌های اسپم موجب آزار کاربران هنگام استفاده از برنامه می‌شود. همین موضوع باعث می‌شود تا نارضایتی‌های بیشتری برای این شبکه اجتماعی به دنبال داشته باشد.

از قوانین جدید توییتر می‌توان به حذف بعضی از قابلیت‌های برنامه‌های وابسته اشاره کرد؛ به طور مثال برنامه‌ای مثل توییت‌دک (TweetDeck) می‌تواند محتوای یکسانی را در چند حساب کاربری مختلف منتشر و ری‌توییت کند. این ویژگی باید از این برنامه‌ها حذف شوند.

منبع: TheVerge

مطلب توییتر اکانت بعضی از کاربرانش را به حالت تعلیق درآورد برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala