اپل سیری را با آیفون ۴s در اختیار کاربران قرار داد و این دستیار صوتی هر سال با پیشرفت‌های خوبی مواجه شد. امروز نورمن وینارسکی (Norman Winarsky) خالق این دستیار صوتی در صحبت‌هایی به این موضوع اشاره کرد که  اپل انتظارات زیادی از سیری دارد و هی می‌خواهد سیری کارهای بیشتری برای افراد بیشتری انجام دهد.

وینارسکی به این موضوع اشاره کرد که سیری در ابتدا یک دستیار مجازی برای سفر و سرگرمی بود. مثلا این دستیار صوتی باید زمان پرواز را به کاربر اعلام میکرد. زمانی که این دستیار صوتی در این قسمت بسیار خوب عمل کرد، اپل تصمیم گرفت ویژگی‌های آن را افزایش دهد.

در حال حاضر اپل کاری کرده که سیری با سیستم عامل iOS ترکیب شده و در همه زمینه‌ها به کاربران کمک می‌کند. در حال حاضر این دستیار صوتی می‌تواند بسیاری از سوالات را پاسخ دهد. کاری که سیری بهتر از گوگل اسیستنت و الکسا انجام می‌دهد.

اما خالق سیری به این موضوع اشاره کرد که هدف جدید این دستیار صوتی به نظر دست نیافتنی می‌رسد. این دستیار صوتی باید جوری کار کند که بتواند به میلیاردها انسان کمک کند. در واقع بعضی‌ وقت‌ها هدف‌هایی تایین می‌کشد که دسترسی به آن‌ها کار بسیار سختی است.

منبع: bgr

 

مطلب انتظار اپل از دستیار صوتی بسیار زیاد است برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala