اوایل امسال اس‍پاتیفای اعلام کرد که چیزی حدود ۷۰ میلیون کاربر از سرویس آنها استفاده می‌کنند. این رقم آنها را در صدر فهرست پلتفرم‌های سرویس استریم موسیقی قرار می‌داد. حالا بنظر می‌رسد که اپل قصد دارد خودش را به اسپاتیفای برساند و خیلی هم سریع می‌خواهد این کار را انجام بدهد. مدیران شرکت اپل اعلام کرده‌اند که اپل موزیک(سرویس استریم موسیقی اپل) در حال حاضر ۳۸ میلیون کاربر دارد.

این عدد توسط ادی کیو، معاون ارشد سرویس‌ها و نرم‌افزارهای اینترنتی اپل در مصاحبه‌ای در فستیوال SXSW اعلام شد. کیو ضمن به رخ کشیدن عدد فعلی تعداد کاربران اپل موزیک اضافه کرد که اپل قصد دارد در کمتر از یک ماه به این تعداد حداقل حدود دو میلیون کاربر دیگر هم اضافه کند. این نکته را هم در نظر بگیرید این عدد ۳۸ میلیون برای کاربرانی است که عضویت‌شان به صورت کامل است. عضویت کامل به معنای آنهایی است که هم عضو اپل موزیک شده‌اند و هم هزینه اشتراک برایش پرداخت می‌کنند. درنتیجه طبق اظهارات کیو آن ۸ میلیون کاربر دیگری را که از سرویس استریم موسیقی اپل در حالت پایه و اولیه استفاده می‌کنند را شامل نمی‌شود.

اینکه از میان آن ۸ میلیون کاربر پایه دقیقا چند نفرشان به تدریج تبدیل به کاربرانی می‌شوند که هزینه استفاده از سرویس را کامل و به صورت سالیانه پرداخت کنند در حد یک حدس و گمان است. اما همان‌طور که قبلا گزارش شده میزان رشد سرویس موسیقی اپل در حدی است که برخی به این باور رسیده‌اند که تا تابستان امسال می‌تواند از اسپاتیفای هم پیشی بگیرد و تبدیل به یکی از سرویس‌های استریم موسیقی آنلاین برتر جهان شود. چه این اتفاق بیفتد و چه نه، به هر حال نمی‌شود منکر نرخ رشد فوق‌العاده اپل موزیک شد.

گفته می‌شود نشانه‌هایی از تمایل اسپاتیفای به تنوع بیشتر وظایفش دیده می‌شود که یکی از آنها ممکن است علاقه‌اش به گسترش سخت‌افزاری‌اش باشد و اولین کارش هم تولید بلندگوهای هوشمند خودش خواهد بود.

منبع: ubergizmo

مطلب اپل موزیک با ۳۸ میلیون کاربر رقیب اس‍پاتیفای می‌شود برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala