آیفون‌های اپل از همیشه گران‌تر شده‌اند. معنای این جمله برای صاحبان و کاربران آیفون این است که اگر دنبال ارتقای گوشی‌هایشان هستند، باید هزینه زیادی برایش انجام دهند. در حالی که سال‌های گذشته و برحسب عادت و بدون هزینه‌های گزاف کاربران گوشی‌هایشان با مدل جدید آیفون تعویض می‌کردند. به هر حال علیرغم هزینه‌ها، بنظر می‌رسد همچنان ارتقای گوشی‌ها توسط مشتریان اپل کم و بیش با نرخ ثابتی انجام خواهد شد. این را تحقیقی می‌گوید که اخیرا توسط مرکز تحقیقات جن مانستر منتشر شده است.

براساس این تحقیق مشخص شده که با وجود بالاتر رفتن قیمت آیفون، نرخ ارتقای گوشی کاربران ثابت باقی می‌ماند.

۲۲ درصد از صاحبان فعلی گوشی‌های آیفون قصد دارند موبایل‌هایشان را با مدل جدیدی که سال ۲۰۱۸ به بازار خواهد آمد ارتقا بدهند. البته این درصد به نسبت سال گذشته که ۲۳ درصد صاحبان آیفون گوشی‌هایشان را با مدل جدیدتر عوض کرده بودند، کمتر شده. اما در مقایسه با سال ۲۰۱۶ که فقط ۱۵ درصد از صاحبان گوشی‌های آیفون قصد ارتقای گوشی‌هایشان را داشتند، پیشرفت قابل توجهی محسوب می‌شود.

به هرحال باید به این نکته هم توجه کرد که مشتریانی که قصد ارتقای گوشی‌هایشان را دارند در مقابل آنهایی که واقعا این کار را انجام می‌دهند، دو مقوله متفاوت هستند. عوامل متعددی ممکن است نظر مشتریان را درباره ارتقای گوشی‌هایشان تغییر دهد. مانستر ادعا می‌کند که ارتقای گوشی‌های آیفون کاملا قابل پیش‌بینی شده است.

برخی تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند که اپل با عرضه آیفون X وارد یک چرخه فوق‌العاده می‌شود که برایش سود زیادی خواهد داشت. هرچند بنظر می‌رسد هنوز نتوانسته به آن مرحله برسد. مانستر این احتمال را هم مطرح کرده که این اتفاق ممکن است در سال مالی ۲۰۱۹ این شرکت بیفتد. شایعات به این موضوع اشاره می‌کنند که اپل در سال ۲۰۱۸ سه مدل آیفون راهی بازار می‌کند که یکی از آن‌ها آیفون X با صفحه نمایش بزرگ‌تر است.

منبع: UBERGIZMO

‌‌‌‌

مطلب ۲۲درصد از صاحبان آیفون امسال گوشی‌شان را ارتقا می‌دهند برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala