همین چند هفته‌ی پیش بود که یکی دو ویدیو از ربات جدید شرکت بوستون داینامیکس دیدیم؛ رباتی که می‌توانست در را به زیبایی باز کند، آن هم برای یک ربات دیگر. با این حال، ساخت ربات و هوش مصنوعی فقط هم در انحصار شرکت بوستون داینامیکس نیست و به تازگی رباتی دیگر دیده‌ایم که می‌تواند به موسیقی، عکس‌العمل نشان دهد.

ربات ANYmal روی خود میکروفون‌هایی دارد که از طریق آن موسیقی را تشخیص می‌دهد.

شرکتی به اسم ANYmal Research چند وقتی است که روی یک ربات به اسم ANYmal کار می‌کند. این ربات می‌تواند در محیط‌های مختلف و پر از موانع حرکت کند، از مناطق مختلف بالا برود و به لطف سنسورهای لیزری و دوربین‌های مختلف، محیط اطراف خود را ببیند و به سمت مقصدش برود. ربات ANYmal از باتری استفاده می‌کند و می‌تواند تا دو ساعت با یک باتری پر حرکت کند. این ربات حتی توانایی حمل ۵ تا ۱۰ کیلوگرم بار را دارد. ربات شرکت ANYmal ضد آب است و در مقابل ضربات هم دوام می‌آورد.

به نظر می‌رسد که با رباتی شگفت‌انگیز طرف هستیم. با این حال، برای این که ربات ANYmal از رقبای خود جدا شود، شرکت سازنده‌ی آن یک قابلیت خاص برایش ساخته است. این ربات می‌تواند با توجه به موسیقی، حرکاتی انجام دهد.

ربات ANYmal روی خود میکروفون‌هایی دارد که از طریق آن موسیقی را تشخیص می‌دهد. سرعت موسیقی، یا همان BPM آن توسط ربات تشخیص داده می‌شود و ربات با توجه به موسیقی، حرکاتی که برایش طراحی شده است را انجام می‌دهد.

می‌توانید در ادامه ویدیویی که از این ربات منتشر شده است را ببینید.

منبع: BGR.com

مطلب این ربات می‌تواند با توجه به موسیقی، حرکات مختلفی انجام دهد برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala