پس از عرضه آیفون ۱۰ با صفحه نمایشی که (ناچ) «Notch» داشت، بسیاری از شرکت‌های تولید کننده گوشی هم تصمیم گرفتند که محصولات جدیدشان را با صفحه نمایشی راهی بازار کنند که ناچ دارند. شرکت هواوی از جمله شرکت‌هایی است که قصد دارد ناچ را در صفحه نمایش گوشی‌های P20 قرار دهد. گوشی ZenFone 5 شرکت ایسوس هم این ویژگی را دارد. در این میان شرکت سامسونگ از صفحه نمایش Infinity Display برای گوشی‌هایش استفاده کرد. صفحه نمایش بزرگ و کم حاشیه‌ای که ظاهر گوشی را بسیار زیبا کرده است؛ اما اگر سامسونگ برای صفحه نمایش گلکسی اس ۹ از ناچ استفاده می‌کرد، گوشی‌هایش چه شکلی می‌شدند؟

جواب این سوال را یک طراح حرفه‌ای به اسم مارتین هاجک (Martin Hajek) داده است. او با در نظر گرفتن ناچ، گوشی گلکسی اس ۹ را از ابتدا طراحی کرده است. ویژگی ناچ باعث می‌شود که شرکت‌ها بتوانند سطح بیشتری از گوشی‌ را با صفحه نمایش بپوشانند. مثلا ۸۳٫۶۹ درصد فضای روی گوشی ZenFone 5 را صفحه نمایش تشکیل داده است. این مقدار روی گوشی آیفون ۱۰ به ۸۲٫۳۵ درصد رسیده است؛ اما صفحه نمایش گلکسی اس ۹ بدون ناچ توانسته ۸۴٫۳۶ درصد گوشی را بپوشاند.

در ادامه می‌توانید تصاویری را مشاهده کنید که گلکسی اس ۹ را با ناچ نشان می‌دهند. البته هیچ کدام از این تصاویر رسمی نیستند.

منبع: phonearena

 

مطلب گلکسی اس ۹ با Notch چه شکلی می‌شود؟ برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala