گوشی Pixel 2 شرکت گوگل، بهترین دوربین را بین گوشی‌های هوشمند دارند و دلیل اصلی آن استفاده از هوش مصنوعی است. گوگل از توانایی خود در توسعه‌ی یادگیری ماشینی استفاده کرده است تا با استفاده از لنز کوچک یک گوشی هوشمند، تصاویری شگفت‌انگیز ثبت کند. گوگل خبر داده است که می‌خواهد یکی از این ابزارهایی که برای دوربین Pixel 2 استفاده کرده است را به صورت متن‌باز در اختیار همه قرار دهد.

کد قابلیت عکاسی پرتره Pixel 2 را به صورت متن‌باز در اختیار همه قرار داده است.

بر اساس پست جدیدی که گوگل در وبلاگ خود نوشته است، این شرکت کد قابلیت عکاسی پرتره Pixel 2 را به صورت متن‌باز در اختیار همه قرار داده است. این ابزار که DeepLap-V3+ نام دارد، با استفاده از شبکه‌های عصبی می‌تواند بخش‌های مختلف یک عکس را تشخیص دهد. این هوش مصنوعی یک تصویر را بررسی می‌کند و پس‌زمینه‌ی عکس را از دیگر عناصر آن جدا می‌کند.

گوگل از این سیستم برای قابلیت عکاسی پرتره Pixel 2 استفاده می‌کند؛ یعنی تصاویری که در آن پس‌زمینه‌ی سوژه‌ی عکس حالت محو یا به اصطلاح بوکه پیدا می‌کند. گوگل تنها با استفاده از یک لنز روی Pixel 2 قابلیت عکاسی پرتره را قرار داده است، در حالی که سایر گوشی‌ها همگی از دو لنز استفاده می‌کنند تا عمق تصویر را تشخیص دهند.

قرار گرفتن کد این ابزار به صورت متن‌باز، می‌تواند به توسعه دهندگان مختلفی که نیاز دارند تصاویر را بررسی و بخش‌های آن را از هم جدا کنند، کمک بزرگی کند.

منبع: وبلاگ گوگل

مطلب گوگل تکنولوژی عکاسی پرتره Pixel 2 را به صورت متن باز عرضه کرد برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala