امروز هم با یکی دیگر از مطالب سریالی «ماشین‌های سینمایی» همراه شما هستیم. در این قسمت می‌خواهیم به ماشین مینی ماینر در فیلم The Italian Job نگاهی داشته باشیم؛ خودروهای کوچک دوست‌داشتنی رنگارنگ.

فیلم The Italian Job

کسب و کار ایتالیایی یا همان The Italian Job یکی از فیلم‌های ساخته شده در سبک جنایی و سرقت به کارگردانی پیتر کالینسن است که در سال ۱۹۶۹ منتشر شد. در سال ۲۰۰۴، توتال فیلم، این فیلم را در رتبه ۲۷ بزرگ‌ترین فیلم‌های بریتانیایی تاریخ، قرار داد.

اهمیت و محبوبیت این فیلم باعث شده تا آثار دیگری با مضمون یا تقلید از این فیلم ساخته شوند. از جمله این آثار می‌توان به کسب و کار ایتالیایی (۲۰۰۳) اشاره کرد. کسب و کار ایتالیایی هم‌چنین به عنوان سی و ششمین فیلم از ۱۰۰ فیلم برتر بریتانیایی بنیاد فیلم بریتانیا (BFI Top 100 British film) انتخاب شد. امروز می‌خواهیم مشخصا درمورد محصول ساخته شده در سال ۱۹۶۹ صحبت کنیم. در بخشی از تعقیب و گریزهای این فیلم، خودروهای مینی ماینر به عنوان یکی از شخصیت‌های اصلی داستان ظاهر می‌شوند.

مینی ماینر: وروجک دوست داشتنی

مینی ماینر

مینی یکی از جمله ماشین‌های اصیل باقی مانده در دنیای طراحی خودرو است. رقیب با اصالت این اتومبیل را می‌توان فولکس‌واگن بیتل (قورباغه‌ای) دانست. مینی سرنوشت چالش‌برانگیزی را در طول عمر خود تجربه کرده است. مینی اولین بار در سال ۱۹۵۹ توسط شرکت بریتیش موتورز تولید شد. از سال تا ۱۹۸۶تا ۱۹۸۶ میلادی، شرکت  British Leyland این ماشین را تولید می‌کرد. از سال ۱۹۸۶ تا ۲۰۰۰ شرکت Rover Group مینی ماینر را روی خط تولید خود داشت. سرانجام از سال ۲۰۰۰ ب‌ام‌و مالکیت این خودروساز انگلیسی الاصل را به تصاحب خود درآورد و مدل‌های جدید این ماشین را با الگو از زبان طراحی کلاسیک مینی تولید و عرضه می‌کند.

مینی کوپر اس به عنوان خودرو هاچ‌بک کوچک شهری در فیلم کسب و کار ایتالیایی حاضر شد. در فیلم سه عدد از این ماشین ایفای نقش کردند. مینی کوپر اس به یک پیشرانه ۴ سیلندر خطی با حجم ۱٫۳ لیتری مجهز شده که می‌تواند حداکثر قدرت ۷۵ اسب‌بخار را تولید کند. نهایت سرعت این خودرو ۹۷ مایل بر ساعت ( ۱۵۶ کیلومتر بر ساعت) اعلام شده است. قیمت اورجینال این خودرو ۱۵۹۵ دلار بود.

مینی در سال ۲۰۱۸

مینی امروز با چهره جدید و به‌روز شده در بازار جهانی عرضه می‌شود. جدیدترین مدل‌ این خودرو هم‌اکنون توسط شرکت پرشیا خودرو، نماینده محصولات ب‌ام‌و در ایران وارد شده و به زودی به فروش می‌رود. قیمت گذاشته شده برای مینی در بازار ایران بسیار تند است؛ به طوری که جلوه یک ماشین سدان لوکس مثل رنو تلیسمان را به آن داده است. این وروجک انگلیسی قرار است با قیمت پایه ۲۷۵ میلیون الی ۴۷۵ میلیون تومان به فروش برود.

نظر شما درمورد این وروجک دوست داشتنی انگلیسی الاصل و قیمت جدید اعلام شده در بازار ایران چیست؟

مطلب ماشین‌های سینمایی؛ مینی در فیلم The Italian Job برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala