معمول‌ترین و محبوب‌ترین فرمت فایل عکس بدون شک JPEG است؛ طوری که می‌توانیم به جرات بگوییم که اکثر عکس‌هایی که ذخیره کرده‌ایم یا در اینترنت می‌بینیم، در فرمت JPEG ذخیره و فشرده شده‌اند. گروه سازنده‌ی فرمت JPEG به تازگی خبر از ساخت فرمت جدیدی به اسم JPEG XS داده است. فرمت جدید JPEG XS قرار نیست جایگزین فرمت فعلی شود یا حتی کاربرد زیادی داشته باشد، بلکه این فرمت برای ویدیوها و تصاویر واقعیت مجازی ساخته شده است.

فرمت جدید JPEG XS می‌تواند حجم ویدیوها و تصاویر را تا شش برابر پایین بیاورد.

سازنده‌ی فرمت JPEG یا سازمان Joint Photographic Experts Group می‌گوید که فرمت جدید آن‌ها دیدن تصاویر واقعیت مجازی را بدون سرگیجه‌های خیلی جدی ممکن می‌کند؛ چون سرعت پاسخگویی تصویر در این فرمت بسیار بالاست. سرگیجه و حالت تهوع ناشی از استفاده‌ی هدست‌های واقعیت مجازی زمانی پیش می‌آید که حرکت تصویر، همزمان با حرکت سر صورت نگیرد.

فرمت جدید JPEG XS می‌تواند حجم ویدیوها و تصاویر را تا شش برابر پایین بیاورد، ولی طبق گفته‌ی سازندگان این فرمت، کیفیت نهایی تفاوتی با فایل اصلی نخواهد داشت.

هدست‌های واقعیت مجازی کم و بیش به گوشی‌های هوشمند آمده‌اند و فرمت JPEG XS می‌تواند با حجم پایین و کیفیت بالایی که ارایه می‌دهد، به درد گوشی‌ها بخورد.

منبع: Phone Arena

مطلب فرمت جدید JPEG XS به درد عکس‌ها و ویدیوهای واقعیت مجازی می‌خورد برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala