اینتل خبر داده است که می‌خواهد از چیپ‌ست گرافیکی پردازنده‌های خود، برای اسکن کامپیوترها و جلوگیری از ورود بدافزارها استفاده کند. با توجه به عملکرد بهتر پردازنده‌های گرافیکی در برخی پردازش‌ها، این حرکت می‌تواند عملکرد کامپیوترها و مصرف باتری آن‌ها را بهتر کند.

نه تنها اسکن عمیق‌تر خواهد بود، بلکه سرعت بیشتری خواهد داشت و باتری کمتری هم مصرف خواهد کرد.

با استفاده از قابلیت جدید Accelerated Memory Scanning، اسکن حافظه‌ی کامپیوتر برای بدافزارها توسط پردازنده‌ی گرافیکی صورت می‌گیرد. طبق گفته‌ی اینتل، نه تنها اسکن عمیق‌تر خواهد بود، بلکه سرعت بیشتری خواهد داشت و باتری کمتری هم مصرف خواهد کرد. تست‌های اولیه‌ی اینتل با استفاده از پردازشگر گرافیکی، مصرف CPU را از ۲۰ درصد به ۲ درصد کاهش داده‌اند.

این تکنولوژی جدید اینتل روی پردازنده‌های نسل ششم، هفتم و هشتم اینتل کار خواهد کرد و به مجموعه‌ای بزرگ از کامپیوترها و لپ‌تاپ‌ها و دستگاه‌های مختلف اجازه خواهد داد که اسکن کامپیوتر برای ویروس‌ها را توسط پردازشگر گرافیکی اینتل انجام دهند. در حال حاضر تمام نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس از پردازنده‌ی اصلی برای اسکن استفاده می‌کنند که روی عملکرد کامپیوتر تاثیر می‌گذارد.

اینتل امیدوار است با این کار، عملکرد کامپیوترها که در همه حال مشغول استفاده از پردازشگر گرافیکی خود نیستند را افزایش دهد.

سیستم جدید اینتل در همکاری این شرکت با مایکروسافت، در مرحله‌ی اول روی Windows Defender و از ماه جاری میلادی راه اندازی خواهد شد.

منبع: The Verge

مطلب اینتل برای اسکن بدافزارها از پردازنده‌ی گرافیکی کمک می‌گیرد برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala