رییس مرکز مدیریت راهبردی افتا ریاست جمهوری در بخشنامه‌ای به کلیه دستگاه‌های اجرایی، اعلام کرد که دیگر از پیام‌رسان‌های خارجی از جمله تلگرام استفاده نکنند. در واقع در این بخشنامه استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی ممنوع شده است.

در این بخشنامه گفته شده که:« به استناد بند ۷ مصوبه شورای عالی فضای مجازی با موضوع سیاست‌ها و اقدامات ساماندهی پیام رسان‌های اجتماعی، می‌بایست کلیه نهادها و موسسات دولتی و عمومی غیر دولتی هرگونه تبلیغات خود در محیط پیام رسان‌های اجتماعی را صرفا از طریق پیام رسان‌های اجتماعی داخلی که به‌صورت رسمی از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام می‌شود انجام دهند. بدیهی است هرگونه استفاده از پیام رسان‌های اجتماعی خارجی برای مکاتبات اداری و ارائه خدمات اداری کماکان ممنوع است.»

پیام‌رسان‌های خارجی در چه شرایطی می‌توانند در ایران فعالیت کنند؟

بحث درباره استفاده از پیام‌رسان داخلی تنها مربوط به ایران نمی‌شود. در گزارش‌های مختلف به این موضوع اشاره شده که کشور فرانسه هم روی پیام‌رسان داخلی خودش کار می‌کند تا اطلاعات مهم در اختیار افراد بیگانه قرار نگیرد. در حالی که شایعات درباره فیلتر شدن پیام‌رسان تلگرام در ایران بسیار زیاد است، هنوز مشخص نیست که این پیام‌رسان کی فیلتر می‌شود، اما دیروز به این موضوع اشاره شده بود که تلگرام اوایل اردیبهشت ماه فیلتر می‌شود و حتی امکان دارد که این اتفاق برای سایر شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام و واتس‌اپ هم رخ بدهد.

منبع: ISNA

مطلب استفاده از تلگرام در دستگاه‌های دولتی ممنوع شد برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala