مدتی میشود بازار خودرو در کشمکش مسائل فراوانی قرار گرفته و قیمت خودرو مدام در حال افزایش است. محدودیتهای جدید و تغییر تعرفه واردات خودرو گرفته تا نوسان قیمت ارز باعث شدهاند تا تقریبا هر هفته شاهد گرانی خودرو در ایران باشیم و به ویژگی استاندارد بازار خودرو ایران تبدیل شود.
شفاف نبود آینده بازار خودرو، کمبود نقدینگی، کاهش قدرت خرید مشتریان باعث شده تا خرید و فروش اتومبیل در بازار آزاد با رکود همراه شود.
اگرچه عوامل گفته شده عمدتا باید به خودروهای وارداتی مربوط شود، اما دامنه این موضوعات آنقدر گسترده شده که خودروهای تولید داخل و مونتاژ را هم تحت تاثیر قرار دهد.ایرانجیب به تازگی گزارشی از جدیدترین قیمت خودرو های تولید داخل منتشر کرده است.
به نظر میرسد بازار خودرو در اوج بی رونقی و رکود قرار گرفته و تقضای مردم هم برای خرید خودرو تا حدی کاسته شده است. با وجود گرانیهای پشت سرهم، قیمت بعضی از خودروها کمی کاسته شده است.
خودرو | قیمت هفته گذشته | قیمت امروز |
پراید ۱۳۱ | ۲۲/۳۰۰/۰۰۰ | ۲۲/۵۰۰/۰۰۰ |
پراید ۱۱۱ | ۲۳/۵۰۰/۰۰۰ | ۲۳/۶۰۰/۰۰۰ |
پراید ۱۳۲ | ۲۲/۷۰۰/۰۰۰ | ۲۲/۷۰۰/۰۰۰ |
چانگان CS35 | ۷۱/۰۰۰/۰۰۰ | ۷۲/۰۰۰/۰۰۰ |
ساینا | ۲۹/۲۰۰/۰۰۰ | ۲۹/۲۰۰/۰۰۰ |
تیبا هاچبک رینگ معمولی | ۲۸/۰۰۰/۰۰۰ | ۲۸/۰۰۰/۰۰۰ |
پارس تندر/ گیربکس جدید با مولتی | ۴۶/۰۰۰/۰۰۰ | ۴۷/۰۰۰/۰۰۰ |
برلیانس C3 موتور ۱٫۶ | ۶۳/۹۰۰/۰۰۰ | ۶۴/۰۰۰/۰۰۰ |
سراتو ۲۰۰۰ آپشنال | ۱۱۱/۰۰۰/۰۰۰ | ۱۱۳/۰۰۰/۰۰۰ |
ساندرو اتوماتیک | ۵۷/۵۰۰/۰۰۰ | ۵۸/۵۰۰/۰۰۰ |
استپ وی اتوماتیک | ۶۴/۵۰۰/۰۰۰ | ۶۵/۵۰۰/۰۰۰ |
استپ وی دنده ای | ۵۷/۵۰۰/۰۰۰ | ۵۸/۲۰۰/۰۰۰ |
کوییک اتومات پلاس | ۴۳/۵۰۰/۰۰۰ | ۴۲/۵۰۰/۰۰۰ |
پژو ۴۰۵ SLX | ۳۴/۲۰۰/۰۰۰ | ۳۴/۵۰۰/۰۰۰ |
پژو ۴۰۵ GLX | ۳۲/۴۰۰/۰۰۰ | ۳۲/۰۰۰/۰۰۰ |
پژو ۴۰۵ GLX دوگانه | ۳۳/۷۰۰/۰۰۰ | ۳۳/۲۰۰/۰۰۰ |
سمند LX | ۳۴/۵۰۰/۰۰۰ | ۳۴/۲۰۰/۰۰۰ |
سمند EF7 بنزینی | ۳۴/۵۰۰/۰۰۰ | ۳۴/۴۰۰/۰۰۰ |
سمند EF7 دوگانهسوز (۱۰) | ۳۶/۳۰۰/۰۰۰ | ۳۵/۷۰۰/۰۰۰ |
سورن توربو (۲۰۲) | ۴۴/۰۰۰/۰۰۰ | ۴۴/۲۰۰/۰۰۰ |
پارس سال (۳۲) | ۴۱/۰۰۰/۰۰۰ | ۴۰/۰۰۰/۰۰۰ |
پارس دوگانهسوز | ۴۱/۲۰۰/۰۰۰ | ۴۱/۴۰۰/۰۰۰ |
پارس LX کلاس ۱۵ | ۴۴/۲۰۰/۰۰۰ | ۴۴/۳۰۰/۰۰۰ |
پارس TU5 اتوماتیک | ۵۲/۰۰۰/۰۰۰ | ۵۲/۰۰۰/۰۰۰ |
پژو ۲۰۰۸ (۱۳۹۷) | ۱۳۱/۰۰۰/۰۰۰ | ۱۳۲/۰۰۰/۰۰۰ |
اچ سی کراس | ۴۹/۸۰۰/۰۰۰ | ۴۸/۸۰۰/۰۰۰ |
پژو ۲۰۶ تیپ ۵ | ۴۱/۱۰۰/۰۰۰ | ۴۱/۳۰۰/۰۰۰ |
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ | ۳۶/۰۰۰/۰۰۰ | ۳۵/۷۰۰/۰۰۰ |
پژو ۲۰۶ صندوقدار | ۴۱/۹۰۰/۰۰۰ | ۴۱/۶۰۰/۰۰۰ |
پژو ۲۰۷ اتوماتیک | ۵۶/۰۰۰/۰۰۰ | ۵۶/۳۰۰/۰۰۰ |
پژو ۲۰۷ دندهای | ۴۶/۰۰۰/۰۰۰ | ۴۶/۷۰۰/۰۰۰ |
رانا | ۳۵/۵۰۰/۰۰۰ | — |
ال ۹۰ / ایران خودرو/ گیربکس جدید | ۴۳/۷۰۰/۰۰۰ | ۴۴/۰۰۰/۰۰۰ |
ال ۹۰ / پارس خودرو/ گیربکس جدید | ۴۴/۵۰۰/۰۰۰ | ۴۴/۹۰۰/۰۰۰ |
تندر پلاس اتوماتیک | ۵۶/۵۰۰/۰۰۰ | ۵۷/۹۰۰/۰۰۰ |
دنا معمولی | ۴۵/۳۰۰/۰۰۰ | ۴۴/۷۰۰/۰۰۰ |
دنا پلاس | ۵۶/۵۰۰/۰۰۰ | ۵۶/۰۰۰/۰۰۰ |
دنا پلاس توربو | ۶۳/۰۰۰/۰۰۰ | ۶۲/۶۰۰/۰۰۰ |
هایما S5 توربو | ۹۵/۰۰۰/۰۰۰ | ۹۶/۰۰۰/۰۰۰ |
هایما S7 توربو | ۱۱۵/۰۰۰/۰۰۰ | ۱۱۰/۰۰۰/۰۰۰ |
مزدا۳ تیپ ۳ | ۱۴۱/۰۰۰/۰۰۰ | ۱۴۳/۰۰۰/۰۰۰ |
مزدا۳ تیپ ۴ | ۱۴۵/۰۰۰/۰۰۰ | ۱۴۸/۰۰۰/۰۰۰ |
جک S3 اتوماتیک | ۷۹/۰۰۰/۰۰۰ | ۷۹/۰۰۰/۰۰۰ |
جک S5 اتوماتیک | ۱۱۵/۰۰۰/۰۰۰ | ۱۱۶/۰۰۰/۰۰۰ |
اکسنت | ۱۱۱/۰۰۰/۰۰۰ | ۱۱۲/۰۰۰/۰۰۰ |
I20 هیوندای | ۱۰۹/۰۰۰/۰۰۰ | ۱۱۲/۰۰۰/۰۰۰ |
ویتارا کلاس ۱۰ | ۱۷۰/۰۰۰/۰۰۰ | ۱۷۵/۰۰۰/۰۰۰ |
با دیدن لیست قیمت هفتگی خودروهای وارداتی و تولید داخل متوجه افزایش مداوم قیمت خودرو میشویم و به نظر میرسد این رشته سر درازی دارد تا بخواهیم بازار ماشین به حالت تعادل دربیاید. بر اساس قیمت جدید خودروهای تولید داخل،
به نظر شما کدام ماشین درحال حاضر ارزش خرید بیشتری برای خانوادههای ایرانی دارد؟
مطلب رکورد بازار خودروهای تولید داخل برای نخستین بار در دیجیکالا مگ منتشر شده است.
منبع متن: digikala