بر اساس اعلام دپارتمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا، در چند ماه اخیر تعداد اتومبیل‌های خودران اپل بیش از دو برابر شده است. اپل از زمان دریافت مجوز برای آزمایش اتومبیل‌های خودران، همواره تعداد آن‌ها را افزایش داده است. اپل آزمایش‌های خود را با ۳ اتومبیل خودران آغاز کرد و در ماه ژانویه این تعداد به ۲۷ عدد رسید و حالا ناوگان این شرکت مجهز به ۵۵ اتومبیل خودران است. اگر همه چیز مطابق برنامه‌های اپل پیش برود، مشتریان در سال ۲۰۱۹ می‌توانند از این اتومبیل‌ها بهره ببرند.

اپل آزمایش‌های خود را با ۳ اتومبیل خودران آغاز کرد و حالا ناوگان این شرکت مجهز به ۵۵ اتومبیل خودران است.

در حال حاضر اپل برای آزمایش این اتومبیل‌ها از بیش از ۸۳ راننده استفاده می‌کند و اتومبیل‌های خودران این شرکت هنوز مجوز حرکت بدون حضور راننده را ندارند. اداره راهنمایی و رانندگی آمریکا ماه گذشته اعلام کرد که شرکت «وایمو» (Waymo) و یک شرکت دیگر که نامش فاش نشده، درخواست انجام آزمایش‌های بدون حضور راننده را به این اداره ارائه داده‌اند.

هم‌اکنون بسیاری از شرکت‌ها در سرتاسر جهان تلاش می‌کنند که در زمینه‌ی فناوری اتومبیل‌های خودران حرف اول را بزنند. با این وجود، یکی از مهم‌ترین مسائل مربوط به این اتومبیل‌ها، موضوع ایمنی است. چندی پیش هم یکی از اتومبیل‌های خودران شرکت اوبر با یک عابر پیاده برخورد کرد و این تصادف منجر به فوت فرد مذکور شد. به دلیل چنین حوادثی، هنوز نگرانی‌های زیادی در مورد این فناوری وجود دارد.

به دلیل این حساسیت، شرکت‌ها تلاش می‌کنند که قبل از عرضه‌ی عمومی اتومبیل‌های خودران، تا حد ممکن انواع و اقسام آزمایش‌ها را انجام دهند. از طرفی دیگر بحث اعتماد مردم هم مطرح است و جلب اعتماد مردم برای استفاده از این اتومبیل‌های پیشرفته، کار چندان ساده‌ای نیست. چنین آزمایش‌ها و اقدامات احتیاطی هرچند منجر به تاخیر در عرضه‌ی این اتومبیل‌ها می‌شود، اما در عوض امنیت آن‌ها بهبود می‌یابد.

منبع: Engadget

مطلب اپل بیش از ۵۰ اتومبیل خودران فعال دارد برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala