گوگل هفته‌ی گذشته در کنفرانس سالانه‌ی I/O، از اپلیکیشن جدید گوگل نیوز رونمایی کرد. این اپ حالا به عنوان یک رقیب جدی برای سرویس قدیمی و معروف شرکت اپل یعنی اپل نیوز، در دسترس کاربران هر دو سیستم عامل اندروید و iOS قرار گرفته است. گوگل نیوز با بهره گرفتن از هوش مصنوعی و تمام اطلاعاتی که گوگل در طول سال‌ها از کاربران جمع‌آوری کرده، اخبار مورد علاقه‌ی هر فرد را تشخیص داده و در اختیار او می‌گذارد. در واقع با دانلود این اپلیکیشن و ورود به آن با استفاده از حساب کاربری گوگل، اپلیکیشن گوگل نیوز بازه‌ی گسترده‌ای از اخبار که توسط هوش مصنوعی به علائق کاربر ربط داده شده در اختیار او قرار می‌هد.

گوگل با استفاده از هوش مصنوعی و اطلاعات جمع‌آوری شده از کاربران، قصد دارد اخبار مورد علاقه‌ی کاربرانش را در اختیار آن‌ها قرار دهد.

کاربر در هنگام ورود به اپلیکیشن با زبانه‌ی For You مواجه شده که در آن خبرهای مورد علاقه‌ی خود را به انتخاب گوگل مشاهده می‌کند. این خبرها می‌توانند حاوی موضوعات مختلفی از جمله ورزش، تکنولوژی، هنر و سیاست باشند. در کنار آن گزینه‌ی Headlines این اپ هم راهی سریع برای دسترسی کاربر به مهم‌ترین اخبار روز محسوب می‌شود. کاربر می‌تواند جدید اخبار را بر اساس موضوع خبر و علاقه‌ی خود مرتب‌سازی کند.

در زبانه‌ی Favorites کاربر می‌تواند موضوعات مشخص، منابع خبری مورد علاقه و مکان‌های خاص را به اپلیکیشن گوگل نیوز معرفی و اخبار مربوط به آن‌ها را در دسترس داشته باشد. این ویژگی کمک می‌کند تا کاربر بتواند محتوای منطبق با معیارهای خبری مورد علاقه‌اش را در دسترس داشته باشد. در آخر به زبانه‌ی Newsstand می‌رسیم که با ظاهری به شکل یک مجله‌ی خبری، می‌تواند پل ارتباطی بین کاربر و رسانه‌های خبری مورد علاقه‌اش باشد.

به گفته‌ی گوگل، کاربر با استفاده از اپلیکیشن گوگل نیوز می‌تواند هر لحظه به مختصری از آنچه که از لحاظ محلی و بین‌المللی به آن علاقه دارد مطلع باشد. کاربر برای دانستن هر موضوعی که برایش بااهمیت است تنها به یک کلیک نیاز دارد. منابع معتبر و قابل اعتمادی که با گوگل نیوز همکاری می‌کنند محتوایی با کیفیت و صادقانه را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. مهم نیست کاربر گوگل نیوز به چه موضوعات خبری علاقه داشته باشد. محصول جدید گوگل با تکیه بر منابع گسترده و موثق، اخبار مورد علاقه‌ی کاربرانش را در اختیار آن‌ها می‌گذارد.

اپلیکیشن گوگل نیوز زمانی برای کاربران سیستم عامل iOS عرضه شد که اپل با تمرکزی بی‌سابقه در حال رشد و گسترش اپلیکیشن خبری خود یعنی اپلیکیشن اپل نیوز بود. شرکت اپل به تازگی با راه اندازی خبرگزاری اختصاصی خود نشان داد که می‌خواهد قدم‌های بزرگی را در این زمینه بردارد. شروع استخدام افراد برای ساختن یک تحریریه خبر نشان می‌دهد که اپل در ابتدای این راه قرار دارد. با توجه به سابقه‌ی بیشتر اپل نیوز، این سوال برای بسیاری از کارشناسان ایجاد شده که آیا کاربران این سرویس از محصول جدید گوگل استقبال خواهند کرد یا نه.

منبع: ۹to5mac

مطلب گوگل نیوز رقیب سرویس خبری اپل می‌شود برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala