پتنت جدید شرکت اپل به ثبت رسید. احتمال می‌رود اپل به کمک اختراع جدیدش، فیس آیدی را پیشرفته‌تر کند؛ به طوری که دوربین گوشی بتواند رگ‌های صورت کاربران را شناسایی و تشخیص دهد.

بر اساس گزارش اپل‌اینسایدر، به نظر می‌رسد فیس‌آیدی در آینده نه تنها الگوی چهره بلکه رگ‌های صورت کاربر را هم بتواند تشخیص دهد. در دفاع این ادعا به پتنت ثبت شده توسط اپل اشاره شده است. اپل در سال ۲۰۱۵ پرونده‌ای را برای ثبت پتنت فرستاد. حالا این پتنت به‌طور رسمی به نام اپل ثبت شده است. براساس این اختراع، اپل می‌تواند از طریق دوربین گوشی رگ‌های صورت کاربران را اسکن کند که به نظر می‌رسد در آینده شاهد قرار گرفتن این فناوری در فیس‌آیدی گوشی‌های اپل باشیم.

همان‌طور که می‌دانید، فیس‌آیدی یکی از ویژگی‌های مهمی است که آیفون X را از بسیاری از رقبا منحصربه‌فرد می‌سازد. اپل هنگام معرفی پرچم‌دار خود به این ویژگی تاکید زیادی کرد و گفت امنیت فیس‌آیدی نسبت به تاچ‌آیدی بسیار بیشتر است. چیزی نگذشت که رسانه‌های تکنولوژی اخبار مختلفی از دور زدن قفل گوشی آیفون X منتشر کردند. به دلیل تکامل نیافتن صورت کودکان یا دوقلوها به دلیل تشابه الگوریتم چهره بود که در چند مورد خاص فیس‌آیدی گول خورده بود. حالا اپل درنظر دارد ضریب امنیت فیس‌آیدی را با فناوری‌های جدید امثال پتنت تشخیص رگ‌های صورت بالا ببرد.

منبع: Ubergizmo

مطلب فیس‌آیدی در آینده رگ‌های صورت کاربران را هم تشخیص می‌دهد برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala