شرکت‌ها و سرویس‌های مختلفی یکی پس از دیگری می‌خواهند سیستم‌های جدیدی بر مبنای بلاک‌چین بسازند. شرکت HTC هم برای اینکه عقب نیافتد، به سبک خودش وارد حوزه‌ی بلاک‌چین شده است. شرکت HTC خبر داده است که می‌خواهد یک گوشی هوشمند اندرویدی بر مبنای بلاک‌چین بسازد. این گوشی جدید HTC قرار است «اگزودس» (Exodus) نام داشته باشد و به صورت سخت‌افزاری از کیف پول‌های هوشمند و تبادل ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند.

پیش از هر چیز شرکت HTC مطمئن شده است که ارزهای دیجیتال معروف مثل بیت‌کوین و ایتریوم روی گوشی Exodus کار می‌کنند.

پیش از هر چیز شرکت HTC مطمئن شده است که ارزهای دیجیتال معروف مثل بیت‌کوین و ایتریوم روی گوشی Exodus کار می‌کنند. شرکت HTC می‌گوید که با ارزهای دیجیتال متعددی برای این گوشی جدید خود همکاری خواهد کرد.

ایده‌ای که HTC برای گوشی Exodus خود دارد، از این قرار است: هر گوشی به عنوان یک گره در بلاک‌چین محسوب خواهد شد و تبادل ارز دیجیتال را بین کاربران فراهم خواهد کرد. شرکت HTC قرار است هم‌چنین خرید گوشی Exodus را با ارزهای دیجیتال فراهم کند. البته قیمت این گوشی هنوز مشخص نیست.

گوشی HTC Exodus

موسس شعبه‌ی واقعیت مجازی شرکت HTC یعنی «فیل چین» (Phil Chen) قرار است مدیریت برنامه‌های این شرکت بر پایه‌ی بلاک‌چین را برعهده بگیرد.

برنامه‌ی شرکت‌های مختلف برای ساخت سیستم‌های مبتنی بر بلاک‌چین موضوعی جدید نیست. شرکت تلگرام می‌خواهد یک ارز دیجیتال راه بیاندازد و تمام و کمال سرویس‌های خود را مبتنی بر بلاک‌چین کند و فیس‌بوک هم اخیرا مدیران فیس‌بوک مسنجر و اینستاگرام را به بخش جدیدی برای توسعه‌ی برنامه‌های مبتنی بر بلاک‌چین انتقال داده است.

یک گوشی مثل Exodus می‌تواند به افرادی که زیاد از ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند، کمک بزرگی کند؛ طوری که به جای وارد کردن کلیدهای بلند و طولانی، می‌توان از حسگرهای اثر انگشت یا اسکنر عنبیه‌ی چشم گوشی‌ها استفاده کرد.

منبع: The Verge

مطلب شرکت HTC می‌خواهد یک گوشی مبتنی بر بلاک‌چین بسازد برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala